۰ نفر

در جریان سفر استانی دولت به اصفهان صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی بین فولاد مبارکه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۹
کد خبر: 645251
امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی بین فولاد مبارکه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی روز پنجشنبه در جریان سفر استانی دولت بین فولاد مبارکه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین رییس‌جمهور در جریان بیست و پنجمین سفر استانی خود به اصفهان، به همراه معاون علمی و فناوری خود از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد. در خلال این بازدید تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی بین سورنا ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه امضا شد.

این تفاهم‌نامه که به‌منظور گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کاربردی، آموزشی و تکمیل زنجیره علم، فناوری، بازار و تجارت در حوزه هوش مصنوعی و با هدف ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی و در جهت طرح کارخانه هوشمند (smart factory) بین طرفین امضا شد.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور روز پنجشنبه در جریان بیست و پنجمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شد و علاوه بر بازدید از شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این شهرک نیز بازدید کرد.

سورنا ستاری همچنین از برج فناوری واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد. برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل ۲۰ هزار متر مربع زیربنا در ۱۴ طبقه با ظرفیت استقرار ۱۲۰ واحد فناور است. این برج با مشارکت دولت و بخش خصوصی و با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. ۵۵ درصد سرمایه‌گذاری ساخت این برج توسط شهرک از محل درآمدهای اختصاصی و ۴۵ درصد توسط بخش خصوصی انجام شده است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است؛ این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به‌طور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته‌ برای بیش از هشت هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکارها گردش مالی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

سید ابراهیم رییسی در راس هیئتی بلندبالا از اعضای کابینه صبح پنجشنبه در بیست و پنجمین سفر استانی خود وارد اصفهان شد.