۰ نفر

رخصتی در کنفرانس تخصصی استیل پرایس؛

ذوب آهن اصفهان امسال ۴۰۰ هزارتن محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می کند

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 644257
ذوب آهن اصفهان امسال ۴۰۰ هزارتن محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می کند

ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به عنوان سخنران اصلی اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با عنوان تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا که سه شنبه ۲۴خرداد ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد، به شرایط تولید این محصولات پرداخت و گفت : تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از استراتژی های اصلی این شرکت است که در این راستا برنامه امسال ذوب آهن اصفهان ، تولید ۴۰۰ هزارتن محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالاست .

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ وی افزود : با اجرای طرح های توسعه مرتبط تا افق۱۴۰۴ بیش از۶۰درصد ازمحصولات تولیدی شرکت ، فولادهای آلیاژی وکیفی باارزش افزوده بالا خواهد بود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به وجود زنجیره کامل تولید فولاد از مواد معدنی تا محصول نهایی در این مجتمع عظیم صنعتی ، تولید فولاد به روش کوره بلند-کنورتور مشابه۷۰ درصد واحدهای تولید فولاد جهان را یکی از مزیت های اصلی این شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دانست و گفت : این شرکت با دارا بودن گواهینامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی در تولید محصولات فولادی در سال گذشته موفق به صادرات یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از محصولات خود شد .

stee6361

رخصتی ، طراحی و تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان را یکی ازمهمترین گام های صنایع فولادی کشور برای تولید محصولات صنعتی دانست و گفت : در این راستا فولاد مورد نیاز ریل تولید شد و همچنین انواع ریل مورد نیاز کشور از جمله ریل مترو ، ریل معدن ، ریل زبانه سوزن و ... نیز تولید شد که به لحاظ بومی سازی یکی ازافتخارات سال های اخیر صنعت کشور محسوب می شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : این شرکت از ۱۰ سال گذشته ، رویکرد تولید محصولات صنعتی را به صورت جدی دنبال کرده است و به تدریج از تولید محصولات ساختمانی به سمت تولید محصولات صنعتی حرکت کرده است .

steel3

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به پروژه های توسعه این شرکت در راستای تولید محصولات صنعتی اشاره کرد و گفت : پروژه های احداث خط جدید کلاف آلیاژی در کارگاه نورد۳۵۰ ،  احداث کوره پاتیلی شماره۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره۱ ، احداث واحد VOD در بخش فولادسازی و ریخته گری تختال و نورد گرم و سرد الکتریکی از جمله پروژه هایی است که تولید محصولات صنعتی در ذوب آهن اصفهان را متحول می سازد .

وی به ۱۲ مورد فولاد های خاص تولید شده در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت : این شرکت قادر به تولید انواع فولادهای آلیاژی از جمله کم آلیاژ ، پر آلیاژ ، میکروآلیاژ با استحکام بالا ، ابزار و فولاد ضد زنگ است و همچنین قادر به تولید هرگونه سفارش برای فولاد های خاص می باشد.

 رخصتی  نتایج اقتصادی حاصل از توسعه تولید فولادهای آلیاژی و صنعتی را برای ذوب آهن اصفهان بسیار چشمگیر دانست و گفت : نسبت حاشیه سود تولید ورق سرد الکتریکی و ورق گرم آلیاژی نسبت به سایر محصولات بسیار قابل توجه است و همچنین تولید ریل و تیرآهن H بال پهن و فولادهای آلیاژی همچون کلاف آلیاژی، سیم و ... نیز نسبت به دیگر محصولات حاشیه سود خوبی ایجاد می کند.

 وی افزود : در تولید محصولات ساختمانی نیز ، به سمت تولید محصولاتی رفتیم که سایر فولادسازان کشور قادر به تولید آن نبوده اند . از جمله این محصولات می توان به تیرآهن های بال پهن اشاره کرد که در استحکام صنعت ساختمان کشور اهمیت بسیاری دارد و می تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند .

 رخصتی افزود : گرایش ذوب آهن اصفهان به تولید محصولات صنعتی به این معنا نیست که نیاز کشور به محصولات ساختمانی را نادیده گرفته ایم بلکه هرگاه نیاز باشد این محصولات را به اندازه کافی و بر اساس تقاضای بازار تولید می کنیم و در ابتدای سال جاری نیز نقش مهمی در کنترل قیمت ها ایفا نمودیم .

نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با حضور جمعی از دست اندرکاران و متخصصین صنعت فولاد کشور برگزار شد. سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران ، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ذوب آهن اصفهان ، فولاد مبارکه، فولاد آلیاژی ، فولاد خراسان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر مشارکت کنندگان اصلی این کنفراس بودند.