۰ نفر

درخواست فعالان نساجی از وزارت صمت؛

پتروشیمی ها را ملزم به تامین خوراک نساجی کنید

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 629085
پتروشیمی ها را ملزم به تامین خوراک نساجی کنید

انجمن صنایع نساجی ایران در نامه‌ای به معاونت صنایع عمومی وزارت صمت، حمایت همه‌جانبه خود را از سیاست راهبردی این معاونت در حوزه تولید و صادرات اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روز دوشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نامه یادشده، انجمن صنایع نساجی ایران یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اعضای انجمن را که از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان مواد پتروشیمی هستند، کمبود شدید عرضه و نوسان دور از انتظار قیمت هفتگی این مواد عنوان کرده است.

در متن این نامه آمده است: در شرایطی که واحدهای پایین‌دستی گاهی مجبور هستند محصولات عرضه‌شده در بورس کالا را به علت پایین بودن سطح عرضه با رقابت بالا خریداری کنند، شنیده می‌شود که شرکت‌های پتروشیمی این مواد را که حاصل آب‌وخاک و نیروی انسانی و منابع ملی است به کشورهای همسایه که درواقع رقیب کالای نهایی تولیدکنندگان این مملکت هستند، صادرات می‌کنند یا برای ایجاد رقابت میان مصرف‌کنندگان که راهی جز تأمین این مواد ندارند، عرضه آن‌ها را بسیارکم و یا به عبارتی به‌صورت قطره‌چکانی ادامه می‌دهند.

انجمن صنایع نساجی ایران اعلام کرده است که در این شرایط درست‌ترین روش این است که شرکت‌های پتروشیمی عرضه داخلی محصولات خود از طریق بورس کالا را برای تأمین کامل نیاز داخل بر صادرات ارجح بدانند و به این طریق برای تحقق شعار سال که تولید و اشتغال آفرین است، گام بردارند.

این انجمن به نمایندگی از اعضای  خود از معاونت صنایع عمومی وزارت صمت تقاضا دارد به هر طریق ممکن که شاید یکی از راهکارهای آن وضع تعرفه بالای صادراتی این مواد باشد، از صنعتگران راستین کشور حمایت کند.

گفتنی است، پیش‌تر نیز جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران در نامه‌ای با قدردانی از معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در الزام شرکت‌های پتروشیمی به اولویت‌دهی تامین نیاز مواد اولیه صنایع تکمیلی داخل در برابر صادرات خارجی، حمایت همه‌جانبه خود را از این سیاست راهبردی در حوزه تولید و صادرات اعلام کردند.