۰ نفر

آغاز برنامه آموزش مدرسان بانک های اطلاعات تجاری؛

دسترسی به اطلاعات تجاری از طریق بانک های اطلاعاتی

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷
کد خبر: 626620
دسترسی به اطلاعات تجاری از طریق بانک های اطلاعاتی

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز برنامه آموزش مدرسان بانک‌های اطلاعات تجاری خبر داد و گفت: این سازمان مهم‌ترین رکن در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و حفظ و ایجاد اشتغال، یعنی توسعه صادرات و کسب سهم درخور از بازارهای بین المللی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا پیمان‌پاک» افزود: سازمان توسعه تجارت در راستای تحقق شعار سال و ارتقای سطح دانش و توانمندی بنگاه‌های تولیدی و به منظور تربیت مدرس بازاریابی بین‌المللی، در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت (ITC) اقدام به آموزش، آموزش‌دهندگان بانک‌های اطلاعات تجاری کرده است.

وی با بیان اینکه این یک اقدام عملی در خصوص تحقق شعار سال یعنی حمایت کارشناسی شده از تولید دانش‌بنیان و کارآفرین است، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران با جدیت از برنامه‌های تحول‌آفرین در عرصه تجارت بین‌المللی حمایت می‌کند.

پیمان‌پاک افزود: در همین راستا این سازمان مهمترین رکن در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و حفظ و ایجاد اشتغال، یعنی توسعه صادرات و کسب سهم درخور از بازارهای بین المللی را در دستور کار قرار داده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بانک‌های اطلاعاتی TradeMap  Market Access Map و Potential Map در این دوره به آموزش‌گیرندگان، آموزش داده می‌شود؛ به نحوی که افراد شرکت‌کننده در این دوره  قادر خواهند بود پس از این، تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را با این سه بانک اطلاعاتی جهانی آشنا کنند و به آنها امکان لازم برای استخراج اطلاعات دقیق تجاری از بازارهای مقصد را بدهند.  

وی افزود: دستیابی به اطلاعات تجاری از طریق بانک‌های اطلاعاتی سه‌گانه فوق یکی از راه‌های اصولی کسب اطلاعات دقیق تجاری از بازارهای مقصد است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: متاسفانه تسلط فعالان اقتصادی کشور به این ابزارهای کسب اطلاعات تجاری مناسب نیست و سازمان توسعه تجارت ایران در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت تلاش لازم را برای  تربیت آموزش‌دهندگان در سراسر کشور شروع کرده و امیدوار است از این طریق خلاء موجود برطرف و زمینه لازم برای بهره‌مندی و آشنایی بخش خصوصی با این بانک‌های اطلاعاتی فراهم و زمینه لازم برای اخذ اطلاعات دقیق تجاری از بازارهای مقصد و ورود و نفوذ به این بازارها مبتنی بر این اطلاعات فراهم شود.

گفتنی است برنامه آموزش، آموزش‌دهندگان بانک‌های اطلاعات تجاری در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت( ITC) به مدت یک هفته به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود و ۲ تن از اساتید مرکز بین‌المللی تجارت برای ارایه این آموزش یک هفته‌ای و برگزاری کارگاه در تهران حاضر هستند.

 لازم به ذکر است، این برنامه در سال گذشته آغاز شده و با کمک سازمان توسعه تجارت ایران ، ۳۵ نفر نفر از ۱۵ استان کشور در دوره مربوطه شرکت کردند. در بخش اول این دوره، آموزش لازم به مدت ۲۰ ساعت در طول ۱۰ روز به صورت ویدیو کنفرانسی ارایه شده است.