۰ نفر

شعله های جنگ اوکراین و روسیه در معادن؛

آمریکا: قادر به جایگزینی زغال سنگ روسیه نیستیم

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبر: 626061
آمریکا: قادر به جایگزینی زغال سنگ روسیه نیستیم

کشورهای اروپایی در پی تحریم‌های مالی علیه مسکو درصدد جایگزین کردن واردات زغال سنگ خود از منابع دیگر هستند ولی بزرگترین صادرکننده زغال سنگ یعنی آمریکا اعلام کرده قادر به جایگزین کردن این حجم از زغال سنگ نخواهد بود.

به گزارش راشاتودی، بزرگترین صادرکننده زغال سنگ آمریکا گفت صنعت معدن زغال سنگ ایالات متحده قادر به جبران و جایگزینی زغال سنگ روسیه در بازار اروپا نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در حالی شرکت آمریکایی استخراج زغال سنگ این بیانیه را صادر کرده است که کمیسیون اتحادیه اروپا در پی تحریم‌های مالی علیه مسکو دستور ممنوعیت واردات محصولات زغال سنگ از روسیه را صادر کرد.

ارنی تراشر مدیر اجرایی شرکت انرژی ایکس‌کول (Xcoal) بزرگترین صادرکننده زغال سنگ در آمریکا در گفتگو با سایت بلومبرگ اظهار داشت: ما نمی‌توانیم حجم صادرات زغال سنگ از روسیه را جایگزین کنیم و این مسئله شبیه نگاه کردن به یک غذای خوشمزه است که نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ایالات متحده یکی از پنج صادرکننده بزرگ زغال سنگ در جهان است و بیشتر زغال سنگ خود را به هند، برزیل و کره جنوبی می فروشد.

به گفته تراشر، بیشتر تولید زغال سنگ ایالات متحده قبلاً تحت قراردادهای بلندمدت فروخته شده است و مقدار کمی برای تحویل به کشورهای اروپایی در دسترس وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری اندکی در حوزه استخراج زغال سنگ صورت گرفته و گسترش بازارهای فروش این محصول در قاره اروپا امکان‌پذیر نیست.

طبق گزارش‌های رسیده بسیاری از کشورهای اروپایی وارد کننده زغال سنگ از روسیه برای جایگزین کردن این محصول به بازارهای دیگر جهان از جمله کشورهای اندونزی و استرالیا مراجعه کردند ولی این کشورها ظرفیت محدودی برای تولید زغال سنگ دارند.

گفته می‌شود در حال حاضر 70 درصد بازار زغال سنگ کشورهای عضو اتحادیه اروپا از روسیه تامین می‌شود.

پس از اعلام طرح تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در روز سه‌شنبه، سهام شرکت‌های معدن زغال سنگ آمریکا افزایش یافت. قیمت زغال سنگ در ایالات متحده در حال افزایش است و هفته گذشته برای اولین بار از سال 2008 تا کنون به 100 دلار در هر تن رسیده است.