۰ نفر

عدم استخدام نیروی انسانی گمرک؛

گمرک ۱۵ سال است جذب نیرو ندارد

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 625590
گمرک ۱۵ سال است جذب نیرو ندارد

معاون گمرک ایران با اشاره به اولویت اصلاحات در حوزه مدیریت منابع انسانی در گمرک تأکید کرد شیوه‌نامه‌های مربوط به جذب نیروی انسانی و ارتقای مدیران بازنگری خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،‌ محسن جلواتی با اشاره به برخی اشکالات در حوزه ساختارهای مربوط به سرمایه انسانی و پرسنل گمرک گفت: شیوه‌نامه‌های فعلی در بخشهای مربوط به جذب، ارتقا و... بایستی بازنگری و یا اصلاح شود، هرچند اقدامات مناسبی انجام شده است اما باید در این حوزه تحول ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک ایران با بیان اینکه در گام اول بایستی یک آسیب‌شناسی از وضعیت خروجی و بازنشستگی پرسنل انجام شود، گفت: به‌نظر می‌رسد فشار کاری روی پرسنل به‌دلیل عدم جذب و استخدام نیروی انسانی در 15 سال گذشته زیاد شده است، البته گمرک به‌دلایل حساسیتهای مختلف مربوط به مرزبانی حوزه تجارت خارجی با چالشهای جدی‌تری روبه‌رو شده است.

وی افزود: در سالیان اخیر در حالی که تعداد پرسنل گمرک کم شده است، اما سطح تجارت خارجی به‌شدت رشد کرده است و تعداد اظهارنامه‌های گمرکی در رویه‌های مختلف اعم از واردات، صادرات و... جهش کرده است، بر این اساس در حوزه جذب نیروی انسانی باید اصلاحات جدی در دستور کار قرار گیرد.

جلواتی تأکید کرد: با کمک سازمان اداری و استخدامی و همراهی شخص وزیر اقتصاد در راستای کمک به جبران بخشی از عقب‌افتادگی‌ها در حوزه‌هایی که به آن اشاره شد، بایستی به‌دنبال نیروهای تازه‌نفس به گمرک باشیم. ورود نیروهای جوان، متخصص و متعهد روی عملکرد گمرک آثار جدی خواهد داشت.