۰ نفر

قاچاق ٧٠٠ میلیون دلاری سیگار؛

تسهیل تولید انسولین در کشور

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 625234
تسهیل تولید انسولین در کشور

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه قاچاق معکوس دارو حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار است، گفت: پایه‌گذاری‌های لازم برای کاهش واردات انسولین و پلاسما انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مصطفی قانعی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه شعار سال به هم‌افزایی برای تحقق اهداف فناورانه کمک می‌کند، اظهار کرد: واردات دارو و فرآورده‌های دارویی حدود ۲ میلیارد دلار است و در راستای تفاهم‌نامه همکاری با معاون صنایع عمومی وزارت صمت واردات دارو را به کمتر از یک میلیارد دلار می‌رسانیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: پایه‌گذاری‌های لازم برای کاهش واردات انسولین و پلاسما انجام شده است و در این رابطه هماهنگی لازم با پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه و همچنین واحدهای تولیدکننده مواد اولیه و واحدهای تولید بیوتکنولوژی انجام شده است.

قانعی با اشاره به اینکه کاهش قاچاق معکوس دارو از دیگر موارد این تفاهمنامه است، گفت: قاچاق معکوس دارو حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار است که در راستای این تفاهم نامه می‌خواهیم این رقم را به ۴۰۰ میلیون دلار کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: وزیر صمت بر تبدیل شهرک‌های صنعتی به دانش بنیان تاکید دارد؛ از این رو ستاد توسعه زیست فناوری نقشه عملیاتی لازم را طراحی و با معاونت فناوری وزارت علوم نیز هماهنگی لازم انجام و توانمندی دانشگاه‌ها برای کمک به شرکت‌ها شناسایی شده است و این ظرفیت به سمت صنایع سوق داده می‌شود.