۰ نفر

همزمان با پیگیری رفع تحریم؛

دولت به دنبال رونق تولیدات داخلی

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 622794
دولت به دنبال رونق تولیدات داخلی

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت به دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخلی را نیز در اولویت اصلی قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی برادران روز چهارشنبه در نشست با رییس، معاونان برنامه ریزی و سرمایه گذاری و بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مشهد افزود: حمایت از تولید داخلی، دانش بنیان، اشتغال آفرین و بومی سازی صنایع، به عنوان راهبردی اصلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر مشکلاتی که تحریم برای صنعت کشور ایجاد کرده است، بخش دیگری از چالش‌های این حوزه نیز به خاطر وجود خلاءها، کم‌کاری و آیین نامه‌های نادرست دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.

برادران گفت: در ۶ ماه گذشته از آغاز دولت سیزدهم بسیاری از مقررات و آیین نامه‌های خودساخته قبلی، که بیشتر به نفع گروه خاصی از صاحبان ثروت بود، احصا شد و هم اینک این آیین نامه ها در حال اصلاح به نفع صنعت کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تعاملات و بهبود نسبی وضعیت، نسبت به توسعه، تجارت، صادرات و رونق اقتصادی کشور خوش بین هستیم.

برادران با اشاره به دیپلماسی‌ اقتصادی اخیر دولت با گروه‌های قطری، ازبکستانی و قزاقستانی نیز گفت: ارتباط تجاری و اقتصادی ایران به ویژه با کشورهای منطقه در حال گسترش است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست با تشریح برنامه های سازمان متبوع خود در سال جدید گفت: توجه ویژه به توسعه معدن و صنایع معدنی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه سرمایه گذاری صنعت بویژه صنایع دانش بنیان و اشتغال آفرین توام باارزش افزوده بالا و پیگیری اجرای برنامه های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله تسویه حساب الکترونیک در سامانه جامع تجارت، زنجیره تامین مالی تولید، درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالا از جمله برنامه های در دست اقدام این سازمان است.

امیررضا رجبی با اشاره به تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی گفت: پیگیری برنامه عملیاتی توسعه صمت تا افق ۱۴۰۴ و حمایت از تولید را با رویکرد و الگوی قرارگاهی و جهادی در استان دنبال می کنیم.