۰ نفر

حکم های دقیقه نودی شافعی در سال ۱۴۰۰؛

کارشناسانی که با استعفای دسته جمعی در اتاق ایران، رییس شدند

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱
کد خبر: 621951
کارشناسانی که با استعفای دسته جمعی در اتاق ایران، رییس شدند

در شرایطی فعالان اقتصادی ساعات پایانی سال ۱۴۰۰ را می‌گذرانند که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان پارلمان بخش‌خصوصی، شرایط خاصی را می‌گذراند. بسیاری از مدیران قدیمی استعفا داده‌اند و محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران حکم‌های پیاپی‌ای را در ساعات پایانی سال صادر کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ساعات خاصی را می‌گذراند. کشمکش‌هایی که البته از هفته‌ها قبل آغاز شده و با انتشار ویدئویی از غلامحسین شافعی، رییس کنونی اتاق بازرگانی ایران به اوج رسید؛ هر چند که او اعلام کرد که در برداشت از صحبت‌هایش در این ویدئو اشتباهاتی صورت گرفته است. 

پس از انتشار این ویدئو، او بارها و بارها اعلام کرد که آمادگی خداحافظی با سمت خود در اتاق بازرگانی ایران را دارد و اگرچه او در جایگاه حقیقی خود یک نفر است؛ اما در جایگاه حقوقی، فردی قدرتمند و نماینده فعالان اقتصادی کشور است. اما به هر حال آمادگی دارد که از جایگاه خود به نفع منافع بخش خصوصی کنار رود. 

در ادامه این کشمکش‌ها، تعداد زیادی از مدیران ارشد و معاونان وی از سمت خود استعفا داده و اتفاقا استعفای آنها نیز از سوی شافعی مورد پذیرش قرار گرفت و به این ترتیب، دبیرکل او در واپسین ساعات سال ۱۴۰۰ برای تعداد زیادی از افرادی که استعفا داده بودند، جایگزین انتخاب کرد. 

بر اساس اطلاعات کسب شده از سوی خبرنگار اقتصاد آنلاین، فهرست افراد مستعفی و جایگزینان آنها به شرح زیر است: 

فهرست افراد مستعفی و جایگزینان
نام معاونت مدیریت  مدیر پیشین  سرپرست کنونی
مدیریت طرح های ساختمانی  محمدرضا عباسی اکبر رسولی
مدیریت روابط عمومی فاطمه فروزان محمدحسن چیذری
مدیرکل حوزه ریاست و دبیرکل هاشم ساعدی علیرضا حسنی
معاونت استان ها و تشکل ها مظفر علیخانی  محمدامین جمالان
مدیریت امور حقوقی حسن سلیمانی سیداصغر حسینی
معاونت کسب و کار  علی ملایی علی چاغروند
معاونت بین الملل  محمدرضا کرباسی فرزاد مهرانی