۰ نفر

رتبه بندی فروشگاه های اینترنتی؛

رتبه کمتر به فروشگاه های اینترنتی دارای شاکی بیشتر می رسد

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 619642
رتبه کمتر به فروشگاه های اینترنتی دارای شاکی بیشتر می رسد

وزیر صمت گفت: انجام شکایت از خرید‌های اینترنتی بسیار ساده است و از همان سایت با کلیک روی ای‌نماد می‌توانند شکایت کنند. هزینه پیگیری‌ها پایین آمده و در ۷ روز شکایت را پیگیری کنیم. رتبه‌بندی فروشگاه‌ها هم با توجه به همین شکایات انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدی وزیر دادگستری گفت: تخلفات زیادی ممکن است در خرید و فروش اینترنتی اتفاق بیفتد اما این سامانه‌ها می‌تواند اعتماد ایجاد کند. تضمین اجرا و رسیدگی به تخلفات توسط فروشگاه‌ هم امکانی است که برای وزارت صمت فراهم شده تا اجازه بستن سایت فروشگاه‌ را داشته باشد.

مفتح معاون بازرگانی داخلی گفت: ما ناگزیر به ایجاد شفافیت هستیم. امیدواریم با تکمیل سامانه جامع تجارت به صورت بر خط تمام شبکه کالا را رصد کنیم و چنین سامانه‌ای در این ساختار هم داشته باشیم.

رهبری گفت: تعرفه داوری بسته به نوع شکایت و‌ مبلغ خرید بین ۲ تا ۲۰ درصد هزینه خرید است که ابتدا از شاکی اخذ می‌شود و در صورت اثبات تخلف از متخلف گرفته می‌شود. هم اکنون ۳۵ داور را به کار گرفتیم که می‌تواند توسعه پیدا کند. از شکایات سوری هم جلوگیری شده است که با استعلام تراکنش پرداخت کنترل می‌شود. برای ثبت شکایت هم می‌توانند به شناسنامه فروشگاه مراجعه کنند.

اصغر جهانگیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضاییه گفت: هوشمند کردن رسیدگی‌ها یکی از دغدغه‌های قوه قضاییه است که در برنامه ششم توسعه دیده شده است. این اقدامات از ورود پرونده‌های کوچک جلوگیری کرده و به رسیدگی بهتر به پرونده‌های مهم کمک می‌کند.