۰ نفر

دولت زیرساخت ها را برای رونق تجارت با روسیه تکمیل کند

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹
کد خبر: 618898
دولت زیرساخت ها را برای رونق تجارت با روسیه تکمیل کند

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به تحریم‌ های غرب علیه این کشور، گفت: در هر شرایطی روسیه بازار مهمی برای تجارت ایران محسوب می‌ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کامبیز میرکریمی امروز (چهارشنبه)‌ با اشاره به اتفاقات رخ داده میان روسیه و اوکراین، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته تحریم‌ها بر علیه روسیه افزایش یافته است که بر روابط تجاری نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

وی افزود: روسیه چه در شرایط تحریمی باشد چه نباشید به عنوان همسایه و هم مرز، کشور مهمی برای ایران محسوب می شود و بازار بزرگی را می‌تواند در اختیارمان قرار دهد.

میرکریمی با بیان اینکه برای توسعه روابط تجاری با روسیه نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم، تصریح‌کرد: ایجاد تسهیلات و کاهش تعرفه‌ها از یک سو و بهبود بنادر و وسایل حمل و نقل بار از سوی دیگر می‌تواند به گسترش تجارت دو کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش شده تا حجم تجارت دو کشور افزایش یابد، گفت: با امضای تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا شاهد رشد ۶۱ درصدی تجارت بودیم و در صورت توافق برای تجارت آزاد، سرعت و حجم صادرات و واردات افزایش خواهد یافت.

عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه باید تردد کامیون‌ها بهبود یابد تا محصولات به فساد و آسیب نرسند، تاکید کرد: تکمیل زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی رشد صادراتی شود.

وی با بیان اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور فراهم است، اظهار داشت: در صورتی که شرایط لازم را برای تجارت با این کشور فراهم کنیم، کالاهای ایرانی می‌تواند جایگزین محصولات خارجی در بازار روسیه شود.

میرکریمی با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه روسیه بر روابط بانکی دو کشور تاثیر ندارد، گفت: فعالان اقتصادی دو کشور در سال‌های گذشته بدون نیاز به مبادلات بانکی، تجارت‌شان را انجام داده اند و تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه صیفی‌جات و محصولات کشاورزی عمده صادرات ایران به روسیه را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان‌کرد: در صورت رفع موانع، صادرات و واردات دو کشور قابلیت افزایش و رشد چشمگیر دارد.