۰ نفر

مدیرعامل شرکت مس؛

آموزش و تربیت نیروی انسانی مهم ترین عامل پیشرفت است

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۱۷
کد خبر: 618815
آموزش و تربیت نیروی انسانی مهم ترین عامل پیشرفت است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر آموزش و تربیت نیروی انسانی در کشور، اعلام کرد: با توجه به سرعت گسترش علم در دنیا، تغییر پرورش و آموزش نیروی انسانی در کشور باید در برنامه‌ها مدنظر باشد.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پنل تخصصی  بررسی استراتژی کلان کشور در معادن و صنایع معدنی در چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاه به تولید و بازار افزود: دومین نکته برنامه‌ریزی است که باید همسو با اقتصاد بین المللی تغییر کند.

وی ادامه داد: سومین نکته ساختار مناسب است که در بخش صنایع معدنی نیازمند ساختار جدیدی هستیم، چرا که هوشمند سازی در این بخش انجام نشده  است.

سعدمحمدی گفت:  تامین مالی و اجرای ساختارمند برنامه‌ها با توجه منابع مالی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: چگونگی بهره‌برداری از منابع مالی باید مشخص شود و همچنین استفاده از ابزار‌ها و تجهیزات نوین تحقیقاتی نیز باید مورد استفاده فرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت:  بنابراین باید نرم‌افزار‌های روز دنیا برای تغییر طراحی مورد استفاده قرار گیرد تا در آینده امکان رقابت فراهم شود.

وی اظهار داشت: اگر در برنامه‌ها تغییری نداشته باشیم درآمد ثابت اما هزینه ها در حال افزایش خواهد بود و سود دچار تنش خواهد شد که نیازمند برنامه مناسب است.

سعد محمدی با اشاره به نیاز، تغییر سیلابس‌های دانشگاهی در کشور در بخش صنایع و معادن، گفت: تغییر و بازنگری  در آموزش رشته های معدنی و به روزشدن در دانشگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در آینده حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشیم.

شرکت مس2

پنل تخصصی آموزش، ارتقای علمی و مدیریت دانش

در دومین روز از چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاه به تولید بازار، پنل تخصصی آموزش، ارتقای علمی و مدیریت دانش با حضور اساتید برتر دانشگاهی و کارشناسان برتر حوزه آموزش برگزار شد.

در این پنل تخصصی که با محوریت نقش آموزش در توسعه درون‌زا برگزار شد هومن دوستی مشاور امور آموزش مجتمع مس سرچشمه و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، کوروش فتحی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، سعید فتحی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و پریا پارسایی کارشناس امور آموزش شرکت مس سرچشمه به سخنرانی پرداختند.

در این پنل تخصصی راهکارهای لازم در جهت بهبود فضای کار برای نیروهای انسانی و نحوه افزایش فرآیند یادگیری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان امر نکات مدنظر در این راستا را برای شرکت‌کنندگان در این پنل تشریح کردند.

گفتنی است چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز از صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاه به تولید بازار از روز گذشته کار خود را در هتل المپیک تهران آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شرکت مس3

پنل تخصصی توسعه، اشتغال و رونق تولید

 پنل تخصصی توسعه، اشتغال و رونق تولید در دومین روز از چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاه به تولید بازار با حضور بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران، حسن محمودی معاون توسعه مجتمع مس شهر بابک، حسین ثقفی معاون توسعه مجتمع سونگون، شهرام سعید مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس  و یوسف جزء پیری مجری طرح اسیدفسفریک برگزار شد.

بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران سخنران ویژه این پنل به بحث درخصوص توسعه پایدار صنعت مس ایران، انتخاب ظرفیت بهینه واحدهای فرآوری و ذوب، آینده صنعت مس و دلایل جذابیت این صنعت برای سرمایه‌گذاری پرداخت.

شرکت مس4