۰ نفر

در دومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم مطرح شد؛

فولاد هرمزگان پیشرو در اجرای طرح های توسعه ای

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 618715
فولاد هرمزگان پیشرو در اجرای طرح های توسعه ای

عطاء الله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: ما اعتقاد داریم که باید به سمت تکنولوژی‌های روز دنیا پیش برویم و کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته گری در همین راستا از سوی فولاد هرمزگان برگزار شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ معروفخانی ادامه داد: فولاد هرمزگان در همه عرصه‌ها از جمله شناسایی نخبگان تا برگزاری کنفرانس‌ها، پیش قدم بوده است. امسال نیز این توفیق را داشته ایم که تندیس بلورین تعالی سازمانی را به همت پرسنل این شرکت کسب کنیم. فولاد هرمزگان همچنین عناوین متعدد دیگری نظیر شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی، جایزه ویژه فعالیت‌های اجتماعی، تندیس مشتری مداری و عنوان محصول برتر را نیز کسب کرده است. 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان ساخت: در دهه فجر ۴ طرح توسعه‌ای در استان هرمزگان با حمایت مدیرعامل  فولاد مبارکه، شامل احیای ۹۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید فولاد هرمزگان، مخازن ذخیره سازی آهن اسفنجی به میزان ۳۰ هزار تن و جمع آوری گازهای صنعتی به مقدار ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت اکسیژن است، رونمایی شد. 

فولاد هرمزگان

وی تاکید کرد: بعد از ۱۳ سال در دهه فجر طرح احیای ۱.۷۲ میلیون تنی طرح سیمین کلنگ زنی شد.  

معروفخانی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در سال جاری،مطرح کرد: فولاد هرمزگان در طرح‌های توسعه‌ای پیشرو است و با عملیاتی شدن این طرح‌ها، تقریبا ۳۰ ماه زمان می‌برد و برای چند هزار نفر اشتغالزایی صورت می گیرد. و بعد از بهره‌برداری در ستاره سیمین ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.  

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای در کنار آب‌های آزاد و برای استان سرسبز هرمزگان نعمت های فراوانی را در حوزه اشتغالزایی و شرایط اقتصادی استان دارد.به خصوص در زیرساخت هایی که فراهم می شود. همچنین سرمایه‌گذاری های دیگری در این حوزه برای کامل شدن زنجیره تولید خواهیم داشت. 

فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: طرح‌های متعددی برای افزایش ظرفیت ۱.۵ میلیون تنی به ۳ میلیون تن قرار بود در فولاد هرمزگان اجرا شود اما به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های ایتالیایی از اجرای آن سر باز زدند. در نهایت به دست متخصصان داخلی بومی‌سازی‌های لازم انجام شد و طی سال آینده این ظرفیت به ۲ تا ۲.۲ میلیون تن خواهد رسید و افق تولید سالانه سه میلیون تنی را نیز همچنان در برنامه داریم.

کسب رکوردهای متعدد تولید اسلب در فولاد هرمزگان

علی اصغر مدنی معاون بهره برداری فولاد هرمزگان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد سازی و ریخته گری در خصوص تولید اسلب در فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان امسال 3 رکورد مهم ماهیانه را در تولید اسلب بدست آورد که این رکوردها علارغم مشکلات قطعی برق و با همت کارکنان شرکت صورت گرفته است.

مدنی در دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد سازی و ریخته گری با اشاره به اجرای گریدهای ویژه در فولاد هرمزگان گفت: رکوردهای خوبی در کاهش مصرف نسوز کسب کرده ایم و درصد بومی سازی در شرکت از سال 99تا 1400 افزایش چشمگیری داشته است. 

وی تصریح کرد: دقت داشتیم تا بومی سازی‌ها، هم توجیه اقتصادی داشته باشد و هم باعث ایجاد اشتغال در کشور شود.

معاون بهره‌برداری هرمزگان خاطر نشان ساخت: امسال توانستیم پودرهای ریخته گری، گریدهای کم کربن،‌ گریدهای متوسط کربن و... را در شرکت توسط مهندسان با تجربه بومی سازی کنیم. همچنین ارتقای سیستم سطح دو ریخته گری فولاد را اجرایی و هوشمندسازی فرایندهای فولادسازی نیز بومی سازی شد.

مدنی با اشاره به اینکه درصدد کاهش انرژی هستیم،‌گفت: عیوب تختال فولاد هرمزگان کاهش چشمگیری داشته است و توانسته ایم رکوردهای خوبی کسب کنیم. در بهمن ماه نیز در تولید اسلب رکوردهای خوبی کسب کردیم.

فولاد هرمزگان

هدف اصلی کنفرانس؛ شناسایی راه‌حل‌هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد

دبیر اجرایی کنفرانس فولادسازی مطرح کرد: در سطح کشور کنفرانس‌های متعددی برگزار می شود اما تلاش فولاد هرمزگان این بود که این کنفرانس کاملا تخصصی باشد. این کنفرانس با هدف انتشار دستاوردهای این حوزه و ایجاد فضای تبادل اطلاعات شرکت‌کنندگان در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: فولاد هرمزگان این کنفرانس را باهدف فراهم کردن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، شناسایی راه‌حل‌هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد، تبادل اندیشه صاحبان نظر در این صنعت و همچنین تحت تأثیر قرار دادن صنعت فولاد برگزار کرده است.

به گفته کاظمی، فولاد هرمزگان به دنبال ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم است.

دبیراحرایی کنفرانس ریخته گری خاطر نشان ساخت: ۶۴ ردیف فعالیت و ۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی در این زمینه انجام شده است. ۱۳ ردیف فعالیت در دوره برگزاری کنفرانس انجام خواهد شد. 

کاظمی تشریح کرد: تیم داوری در خصوص ارائه مقالات و ایده ها،متشکل از ۳۲ نفر است که ۳۰ درصد دانشگاهی و ۷۰ درصد صنعتی هستند. 

وی تصریح کرد: در کنفرانس قبلی، مدیریت دانش، شناسایی نیازها و منابع دانش، بازیابی، به‌کارگیری و اشتراک‌گذاری دانش و ذخیره دانش صورت گرفت و مقالات و سخنرانی‌های ارائه‌شده موردتوجه شرکت‌کنندگان‌ قرار گرفت و بخشی از راه‌حل‌های ارائه‌شده در کنفرانس در راستای حل مشکلات فولاد هرمزگان و سایر شرکت‌ها با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.

همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان با فولاد هرمزگان 

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در دومین کنفرانس فولادسازی و ریخته گری مداوم مطرح کرد: دیدگاه نخبه پروری و حرکت خوب فولاد هرمزگان به سمت تکنولوژی‌‌های نو بی نظیر است. 

علی فتی تاکید کرد: پارک علم و  فناوری هرمزگان آمادگی پیگیری ایده های نو در صنعت فولاد و تجاری سازی آن را  دارد. 

وی تصریح کرد: مدیریت فولاد هرمزگان آمادگی خود را برای پذیرش ایده های نو توسط پژوهشگران و نوآوران در این کنفرانس  اعلام کرده است، ضمن اینکه این واحد صنعتی  به عنوان‌ یک واحد بزرگ در استان همکاری خوبی با دانشگاه ها دارد. 

فتی بیان داشت: همکاری میان پارک علم و فناوری استان هرمزگان با فولاد هرمزگان به همراه آموزش وپرورش برای نخبه پروری کودکان یک گام ارزنده محسوب می شود که برای ارتقای فرزندان این سرزمین از سنین پایین در دست اقدام  است.

فولاد هرمزگان