۰ نفر

تعطیلی موقت برندهای لوکس در روسیه

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۱۰
کد خبر: 617682
تعطیلی موقت برندهای لوکس در روسیه

برندهای لوکس بزرگ دنیا اعلام کردند فروشگاههایشان در روسیه را موقتا تعطیل کرده و فعالیتهای تجاری در این کشور را متوقف می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، برندهای هرمس و کارتیه نخستین برندهای لوکسی بودند که توقف فعالیتشان در روسیه را اعلام کردند و سپس شرکتهای LVMH، کرینگ و چنل هم تصمیم مشابهی گرفتند.

از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین که باعث شد آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا مسکو را با شدیدترین تحریمها هدف قرار دهند، انجام کسب و کار در روسیه پیچیده شده است.

خانه مد لوکس فرانسوی چنل در پستی در لینکدین اعلام کرد با توجه به نگرانیهای فزاینده نسبت به وضعیت فعلی، ابهامات رو به رشد و پیچیدگی فعالیت، چنل تصمیم گرفت فعالیت در روسیه را موقتا متوقف کند.

غول لوکس LVMH که صاحب برندهایی نظیر کریستین دیور، جیونچی، کنزو، تگ هوئر و بولگاری است، ۱۲۴ بوتیک خود در روسیه را از روز یکشنبه تعطیل می کند اما طبق اعلام سخنگوی این شرکت، به پرداخت حقوق به ۳۵۰۰ کارمند خود در این کشور ادامه می دهد.

برند فرانسوی چند ملیتی کرینگ که برندهایش شامل گوچی، سنت لوران، بوتگا ونتا و بوچرون است، دو فروشگاه و ۱۸۰ کارمند در روسیه دارد که همچنان از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

اگرچه مردم روسیه مصرف کنندگان علاقمند به کالاهای لوکس هستند اما میزان فروش کالاهای لوکس در این کشور در مقایسه با بازارهایی نظیر چین و آمریکا که موتور اصلی رشد این صنعت هستند، اندک محسوب می شود.

شرکت ریچمونت که برندهایی نظیر دانهیل، جاگر لوکولتر، مونت بلان، پیاژه و ون کلیف اند آرپلز را دارد، دهها فروشگاه را مستقیما در روسیه اداره می کند که اکثر آنها در مسکو هستند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد فعالیتهای تجاری در روسیه را از سوم مارس متوقف کرده است. این شرکت فعالیتهایش در اوکراین را ۲۴ فوریه همان روزی که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، متوقف کرده بود.

هرمس که سه فروشگاه در مسکو دارد، قصد داشت اواخر امسال یک شعبه دیگر در سن پترزبورگ افتتاح کند.

بانک سرمایه گذاری جفریز برآورد کرد که مردم روسیه در حدود ۹ میلیارد دلار فروش سالانه لوکس سهم دارند که معادل شش درصد هزینه چین و ۱۴ درصد هزینه آمریکا روی کالای لوکس است.

شرکت ساعت سازی سوئیسی سواچ اعلام که ساعتها و جواهرات گران قیمتی دارد، اعلام کرد به فعالیتهایش در روسیه ادامه می دهد اما صادراتش را به دلیل وضعیت دشوار متوقف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای اورئال، LVMH و کرینگ همگی قول دادند از پناهندگاه اوکراینی حمایت مالی کنند و شرکت ریچمونت اعلام کرد کمک ویژه به سازمان پزشکان بدون مرز را آغاز کرده است.