۰ نفر

احداث ۵۰۰ بازارچه سنتی در سال ۱۴۰۱

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبر: 617284
احداث ۵۰۰ بازارچه سنتی در سال ۱۴۰۱

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برنامه ریزی برای احداث ۵۰۰ بازارچه سنتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با حضور در بندر ترکمن از اسکله و بازار پارچه فروشان روستای پنج پیکر این شهرستان بازدید کرد.

مدنی در ابتدای حضور در این اسکله در دیدار با عبدالغفور غراوی فرماندار بندرترکمن، به بررسی مشکلات مردم این منطقه پرداخت.

وی سپس با حضور در روستای پنج پیکر این شهرستان از بازار پرده فروشان بازدید کرد. مدنی با حضور در تعدادی از فروشگاه های پارچه فروشی این بازار،  در رابطه با مشکلاتی که فروشندگان با آن روبرو هستند با آن ها گفتگو کرد.

دهیار روستای پنج پیکر نیز طی گفتگو با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دفع آب های سطحی را مشکل اصلی این روستا اعلام کرد.

مدنی در ادامه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح ها و برنامه های محرومیت زدایی گفت : یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم به ویژه در روستاهای مناطق محروم توجه به اقتصاد آن ها است‌.

وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی د  برخی روستاها اظهار کرد: یک بخشی از روستاهای ما ظرفیت های خوب کشاوزی دارند که این حوزه باید با بالا رفتن بهره وری ها و تسهیلات اشتغالزایی تقویت شود.

مدنی در رابطه با روستای پنج پیکر نیز تصریح کرد: روستای پنج پیکر در حوزه فروش پارچه فعالیت می کند و نزدیک به ۳۰۰ واحد فروش در این روستا وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید در جهت رفع مشکلات برنامه ریزی های خوبی صورت بگیرد، ادامه داد: این ها نشان می دهد که اگر به صورت زنجیره ای و متمرکز در حوزه هایی که مناطق ظرفیت دارند برنامه ریزی شود، شاهد رونق در روستاها خواهیم بود.

مدنی با اشاره به برنامه هایی که دولت در بخش اقتصاد روستاها دارد، تصریح کرد: یکی از موارد حمایت از ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر است که انشاالله در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجلس از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و منابعی که برای اشتغال و بهره وری مشخص شده، اتفاق خواهد افتاد.

معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور افزود: یکی طرح دیگر  که در بحث اقتصاد روستاها به کار برده شده لکه های صنعتی و تولیدی است که در این باره ۲۰۰۰ واحد روستایی تعطیل شده و احیای آن ها در سال ۱۴۰۱ پیگیری خواهد شد.

مدنی در رابطه با فروش محصولات روستایی نیز گفت: فروش محصولات روستایی اعم از کشاورزی، اورگانیک، صنایع دستی و ... با برنامه ریزی احداث ۵۰۰ بازارچه سنتی در ۱۰۰ مسیر تردد و ترانزیتی کشور برنامه ریزی شده است که آغاز آن در استان گلستان خواهد بود.

  سپس با حضور مدنی در گلزار شهدای بهشت فاطمه بندر ترکمن، مزار شهدا غبار روبی شد. در این بازدید علی نصیبی مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری و رسول شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید  استان گلستان، مدنی را همراهی می کنند.