۰ نفر

همزمان با نمایشگاه نهضت تولید و بومی سازی کرمان:

گل گهر از کشنده ١٥٠ تنی ساخت داخل، رونمایی کرد

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۴۵
کد خبر: 616981
گل گهر از کشنده ١٥٠ تنی ساخت داخل، رونمایی کرد

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نمونه ایرانی یک کشنده ۱۵۰ تنی که با هدف افزایش سرعت جابجایی ماشین آلات معدنی و کاهش هزینه‌ های معدنکاری به همت متخصصان شرکت‌ های گل‌گهر و آرمان‌گهر سیرجان ساخته، رونمایی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، حسین مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: پانزده سال پیش در استان کرمان فروش خاک داشتیم اما اکنون چند پله بالاتر آمده‌ایم و در حال فروش گندله و فولاد هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای توسعه‌ای گل‌گهر و پروژه‌های در دست اقدام این شرکت افزود: با مدیریت به موقع و توانمند می‌توانیم به زنجیره‌های خوبی از معدن و صنعت و در نهایت صنایع پیشرفته برسیم.

مهندس محمدحسین نخعی معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر نیز گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان بومی‌سازی شرکت‌های گل‌گهر و آرمان‌گهر، دانشگاه صنعتی سیرجان به عنوان تحلیل‌گر سازه و چند شرکت توانمند داخلی به عنوان سازنده این دستگاه انتخاب شدند که طی ١٨ ماه تلاش شبانه‌روزی به ثمر رسید.

 وی ادامه داد: هندسه و سازه این کشنده فوق سنگین برگرفته از سازه Tow Haul اسمیت بوده که با ساخت آن علاوه بر افزایش سرعت پیاده‌روی (جابجایی) ماشین آلات کندروی معدنی مانند شاول‌ها و دریل‌ها، مصرف قطعات زیربندی و هم‌چنین  ارزبری کاهش می‌یابد.

به گفته معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر، پیش‌بینی می‌شود که با بومی‌سازی این تجهیز و به کارگیری آن در منطقه گل‌گهر حداقل ٣ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی ناشی از کاهش مصرف قطعات ماشین آلات معدنی صورت گیرد.

همچنین با توجه به گسترش معادن منطقه گل‌گهر طی فرآیند استخراج، نیاز به جابه‌جایی تجهیزات معدن افزایش یافته و ساخت این تجهیز منجر به کاهش زمان جابجایی و در نتیجه کاهش هزینه‌های معدنکاری می‌شود.

لازم به ذکر است غرفه مشترک شرکت گل‌گهر، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و شرکت جهان‌فولاد سیرجان در نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات تا ۱۴ اسفندماه در محل نمایشگاه جنوب شرق کرمان پذیرای علاقه‌مندان به حوزه ساخت تجهیزات زنجیره فولاد است.