۰ نفر

کدام دستگاه های دولتی تولیدکننده را مجبور به فاکتورسازی می کند؟

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲:۰۰
کد خبر: 614308
کدام دستگاه های دولتی تولیدکننده را مجبور به فاکتورسازی می کند؟

رییس کمیسیون جهش تولید گفت: وزارت صمت و گمرک در قانون تجارت نقش دروازه‌بان را دارد و به هیچ عنوان این بخش‌ها نمی‌توانند برای واردات و یا صادرات کالا قانونی را وضع کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سید شمس الدین حسینی گفت: گمرکات برای اخذ تعرفه دفترچه نرخنامه دارند و اگر خارج از این مصوبه نرخی را دریافت کنند قطعا تخلف کرده اند. کانال‌های موازی قانون گذاری در کشور باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی و سایر بخش‌ها شده که باید اصلاح شود، به طور مثال ما هم اکنون در شورای عالی هماهنگی اقتصادی شاهد ثبت قانون هستیم.
در ابتدای این برنامه سلیم جعفرزاده وارد کننده پارچه که بیش از ۴ ماه بار چادر که وارد کرده در گمرک بندرعباس رسوب کرده بود، می‌گوید: ماموران و کارشناسان گمرک اعلام کرده اند که نرخ‌های فاکتور کالای وارد شده را تغییر دهید و یا فاکتورسازی کنید و از سوی دیگر این کارشناس گمرک اعلام می‌کند من از بخشنامه ممنوعیت واردات خبر ندارم و از تلویزیون شنیده ام!
جعفر زاده گفت: تمامی مجوز‌های لازم برای واردات پارچه را دارم و نرخ باری که وارد کرده ام یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است که اعلام می‌کنند باید فاکتورسازی کنم و نرخ‌ها را افزایش دهم.