۰ نفر

نباید همسایه هراسی را در تجارت ترویج داد

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۴۳
کد خبر: 613060
نباید همسایه هراسی را در تجارت ترویج داد

رییس سازمان بسیج اصناف گفت: توجه به همسایگان باید در اولویت اقتصادی باشد. سوال اینجاست که بخش خصوصی به چه اندازه توانسته از این ظرفیت استفاده کند و آیا به معنای واقعی به این مقوله توجه شده و یا هنوز غرق در رویای غرب هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، غلامرضا حسن پور نماینده وزارت صمت در اتاق بازرگانی ایران؛ در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران ضمن انتقاد از گزارش رییس مرکز پژوهش‌های اتاق در خصوص دیپلماسی اقتصادی همسایگان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبرمعظم انقلاب یکی از فرصتهای کشور را وجود بازار بزرگ منطقه‌ای با داشتن ۱۵ همسایه و ۶۰۰ میلیون جمعیت است، بنابراین توجه به همسایگان باید در اولویت اقتصادی باشد. سوال اینجاست که بخش خصوصی به چه اندازه توانسته از این ظرفیت استفاده کند و آیا به معنای واقعی به این مقوله توجه شده و یا هنوز غرق در رویای غرب هستیم.

 رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در ادامه گفت: تکلیف تعهد غرب و آمریکا در برجام معلوم شد، این دولت‌ها خواهان ریشه کنی ملت ایران هستند، پس چگونه از آنها توقع همکاری داریم. ما باید خودمان را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توجه ویژه به همسایگان و کشورهای دوست قوی کنیم وگرنه به تعبیر مقام معظم رهبری زانوزدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ خطایی نابخشودنی است و از حلقوم کانون‌های فکر و توطئه خارجی بلند می‌شود.

وی همچنین افزود: نباید همسایه هراسی راه انداخت و جای دوست و دشمن را عوض کرد، بلکه باید باتوجه به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب که منبعث از نظرات کارشناسان دلسوز بخش اقتصادی است، امور را سر و سامان داد.

حسن پور ضمن انتقاد از دولتهای دهه ۹۰ در بخش اقتصادی از بخش خصوصی به ویژه تجار و بازرگانان به جهت عدم توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب، نیز انتقاد کرد و راه حل مشکلات را توجه دولت و بخش خصوصی به ظرفیت‌های داخلی بویژه جوانان دانست.

 لازم به ذکر است در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، قاسمی رییس مرکز پژوهشهای اتاق از دولت خواست از توجه به اقتصاد همسایگان صرف نظر نموده و بخش خصوصی را از توجه به مبادلات تجاری با همسایگان پرهیز داده و خواست که به قدرت‌های بزرگ جهانی توجه داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.