۰ نفر

هیات تجاری اتاق بازرگانی لاهور به ایران می آید

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۵۰
کد خبر: 612625
هیات تجاری اتاق بازرگانی لاهور به ایران می آید

یک هیات بازرگانی پاکستان متشکل از رییس و مسئولان ارشد اتاق بازرگانی و صنعت «لاهور» برای تقویت روابط تجاری به ویژه تعامل با اتاق های بازرگانی استان های کشورمان بامداد یکشنبه راهی جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سفر فعالان ارشد بازرگانی لاهور و مسوولان اتاق صنعت و تجارت این شهر با پیگیری‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور انجام می‌شود و بخشی از تلاش‌ها در مسیر گسترش تعاملات میان استان‌های دو کشور است.

اعضای اتاق لاهور به ریاست «نُعمان کبیر» رئیس این اتاق بازرگانی و صنعت بامداد امروز فرودگاه بین‌المللی علامه اقبال لاهور را به مقصد تهران ترک کردند.

اعضای هیات اتاق لاهور قرار است با حضور در تهران، اصفهان، مشهد و زاهدان ضمن دیدار با مسوولان بازرگانی و استانی کشورمان، با همتایان خود در اتاق‌های بازرگانی پیرامون راه‌های توسعه تجارت مشترک و افزایش مراودات اقتصادی و بازرگانی میان ایالت پنجاب با استان‌های ایران گفت‌وگو کنند.

تقویت ارتباطات میان بخش‌های خصوصی ایران و پاکستان و تبیین ظرفیت‌های متقابل برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، صنایع و واردات و صادرات از دیگر اهداف سفر هیات بازرگانی پاکستان به ایران است.

بازدید فعالان بازرگانی و اقتصادی لاهور به عنوان مرکز بزرگترین ایالت پاکستان از ‌کشورمان درحالی انجام‌ می‌شود که نایب رئیس مجلس ملی پاکستان نیز هم اکنون در جریان یک سفر رسمی به دعوت نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در تهران بسر می‌برد و دستور کار اصلی این سفر نیز تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری، تسهیل ارتباطات بازرگانی دو همسایه به ویژه پیشبرد طرح بازارچه‌های مشترک مرزی و روان سازی‌ مراودات مرزی می‌باشد.

«محمدرضا ناظری» سرکنسول ایران در لاهور پیش‌تر گفت: اتاق لاهور قوی‌ترین اتاق بازرگانی پاکستان را تشکیل می‌دهد که بیش از ۲۵ هزار عضو دارد و سفر اعضای این نهاد قوی تجاری با دعوت رسمی اتاق بازرگانی و صنعت تهران صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت که این سفر فرصتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استان‌های کشورمان با همسایه شرقی پاکستان خواهد بود.