۰ نفر

سازمان ملل درباره کاهش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ هشدار داد

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۰۸
کد خبر: 612569
سازمان ملل درباره کاهش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ هشدار داد

سازمان ملل هشدار داد که تجارت جهانی کالا و خدمات در سال جاری میلادی پس از رکورد خود در سال ۲۰۲۱ و بازگشت به سطح قبل از همه گیری کرونا، کاهش خواهد یافت.

به گزارش  عرب نیوز، سازمان ملل هشدار داد که تجارت جهانی کالا و خدمات در سال جاری میلادی پس از رکورد خود در سال ۲۰۲۱ و بازگشت به سطح قبل از همه گیری کرونا، کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، ارزش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۱ به رکورد ۲۸.۵ تریلیون دلار رسید که ۲۵ درصد نسبت به سال قبل و ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ افزایش نشان می‌دههد.

این سازمان با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌کند که رشد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کند می‌شود و ارزش تجارت را در سطوحی مشابه با سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ حفظ می‌کند.

بر اساس این گزارش، ادامه تورم قیمت‌ها در ایالات متحده و نگرانی‌های مربوط به بخش املاک و مستغلات چین به عنوان دلایل این تحلیل اعلام شده‌اند.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که این روندها احتمالاً کاهش می‌یابد، انتظار می‌رود روند تجارت بین‌الملل در طول سال ۲۰۲۲ عادی شود.

در حالی که بیشترین رشد تجارت جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ صورت گرفت، پیشرفت در نیمه دوم سال ادامه یافت.

این گزارش نشان داد که پس از سه ماهه سوم سال گذشته میلادی که رشد تجارت نسبتاً کند بود در سه ماهه چهارم دوباره افزایش یافت، زمانی که تجارت کالا تقریباً ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت و به رکورد جدید ۵.۸ تریلیون دلار رسید.

تجارت خدمات نیز ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۱.۶ تریلیون دلار رسید که اندکی بالاتر از سطح قبل از همه گیری در همان دوره محسوب می‌شود.