۰ نفر

میزان مجوز‌های درخواستی از غذا و دارو مشخص نیست

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۰۴
کد خبر: 611981
میزان مجوز‌های درخواستی از غذا و دارو مشخص نیست

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: تعداد درخواست دهنده‌های مجوز غذا و دارو مشخص نیست که دلیل آن متصل نبودن به سامانه ملی صدور مجوزهای کسب و کار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سیاح گفت: از سازمان غذا و دارو خواهشمندیم که شرایط کسب مجوز را شفاف کند و همچنین بپذیرد که ایرانی‌ها می‌توانند محصولات جدید تولید کنند.

او می‌گوید: جهاد کشاورزی نیز وعده داده که به درگاه ملی مجوز الکترونیک وصل و به تمامی کسب و کار‌ها دارای شرایط، مجوز الکترونیک تا هفته آینده ارائه کند.

آقای نصراله - مدیر عامل‌های شرکت تولید غذا و دارو گفت: ما شرکتی با ۳۰ سال سابقه هستیم، اما برای تمدید هر محصولمان باید دو سال منتظر بمانیم، بعد از گذشته سه سال با کمک سازمان بازرسی استان گلستان به وزارتخانه‌ای در تهران متصل شدیم تا محصولاتمان را تمدید کنیم، ولی فقظ توانستیم ۲۴ محصول را تمدید و ۴۰ محصولمان باقی ماند.

در سال ۹۹بالغ بر ۸۵۵ هزار درخواست مجوز کسب وکار ثبت شده که از این تعداد مجوز ۵۱ درصد آنها صادر شده . همچنین از این میزان ۸۴۸ هزار درخواست مجوز صنفی ثبت شده که به ۶۳ درصد آن یعنی ۵۳۸ هزار و ۹۲۹ درخواست پاسخ داده شده است.