۰ نفر

هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری بانک ها برای پروژه های زغال سنگ

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۳۵
کد خبر: 611769
هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری بانک ها برای پروژه های زغال سنگ

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بانک‌های تجاری از سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۱.۵ تریلیون دلار در صنعت زغال سنگ سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش راشاتودی، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بانک‌های تجاری از سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۱.۵ تریلیون دلار در صنعت زغال سنگ سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مطالعه مشترک گروه‌های محیط زیستی ارجوالدUrgewald  و ریکلیم فاینانس Reclaim Finance که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد در حالی که سیاست گذاران و رهبران کشورها به طور مداوم خواستار انتقال انرژی هستند، غول‌های بانکی ایالات متحده، چین، ژاپن، هند، کانادا و بریتانیا نقش مهمی در حفظ صنعت زغال سنگ دارند.

این تحقیق می گوید که سرمایه گذاران بزرگ از کشورهای فهرست شده مسئول بیش از ۸۰ درصد از تامین مالی و سرمایه گذاری در تولید زغال سنگ هستند.

کاترین گانسویندت، رئیس تحقیقات مالی در ارجوالد، در گزارشی که توسط شبکه سی‌ان‌بی‌سی مشاهده شد، گفت: این مؤسسات مالی باید از همه طرف مورد انتقاد قرار بگیرند: سازمان‌های جامعه مدنی، تنظیم‌کننده‌های مالی، مشتریان و سرمایه‌گذاران مترقی. اگر ما به تامین مالی زغال سنگ پایان ندهیم، زغال سنگ به (زندگی) ما پایان خواهد داد.

این تحقیق به تشریح تمام وام‌ها و پذیره‌نویسی‌ها برای شرکت‌های موجود در فهرست جهانی رهایی از زغال‌سنگ گروه ارجوالد می‌پردازد، اما اوراق قرضه سبز و تامین مالی فعالیت‌های غیر از زغال‌سنگ را حذف کرده است.

این تحقیق به فهرستی از ۱۰۳۲ شرکت اشاره دارد که ۹۰ درصد از تولید زغال سنگ حرارتی و ظرفیت زغال‌سنگ جهان را تشکیل می‌دهند.

گانسویندت گفت: بانک‌ها استدلال می‌کنند که می‌خواهند به مشتریان زغال‌سنگ خود در این انتقال کمک کنند، اما واقعیت این است که تقریباً هیچ یک از این شرکت‌ها در حال انتقال نیستند. و تا زمانی که بانکداران به نوشتن چک های سفید برای آنها ادامه ‌دهند، انگیزه کمی برای انجام این کار دارند.