۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت های عجیب کادوی ولنتاین!

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبر: 610833
قیمت های عجیب کادوی ولنتاین!

یک مدل خرس مخملی ۱۷۰ سانتی متری قرمز رنگ به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزارتومان در سایت های اینترنتی معتبر فروش می رود! مدل صورتی رنگ ۱۸۰ سانتی متری این خرس نیز قیمتی معادل یک میلیون و ۶۷۰هزارتومان دارد! برخی مدل ها تا ۵ میلیون تومان نیز قیمت دارند.

اقتصادآنلاین - نادیا سیه‌کار؛ افراد، معمولا روز ولنتاین را در ذهنشان با خرس‌های قرمز رنگ بزرگ، شکلات، سورپرایز‌ها و کادوهای خاصش می‌شناسند. البته روز ولنتاین صرفا مربوط به زوج‌های عاشق نمی‌شود و شما در روز ولنتاین می‌توانید به هر‌کسی که دوستش دارید، مانند پدر، مادر، همسر و... هدیه بدهید و این روز را به او تبریک بگویید. مردم دنیا هر سال در ۱۴ فوریه، روز عشق یا ولنتاین را محترم می‌شمارند. روز ولنتاین ۱۴۰۰ در تقویم شمسی ۲۵ بهمن ماه خواهد بود.

برای روز ولنتاین کادو‌های زیادی هستند که می‌توانید آن‌ها را برای کسانی که دوستشان دارید تهیه کنید.

خرس‌های تدی قرمز رنگ به‌ عنوان یکی از مشهور‌ترین کادو‌های روز ولنتاین شناخته می‌شوند. این خرس‌ها در سایز‌های مختلفی در بازار وجود دارند تا افراد با سطوح در‌آمدی مختلف بتوانند آن‌ها را خریداری کنند. عروسک‌هایی مثل تدی می‌توانند یکی از ماند‌گارترین کادوهای روز ولنتاین محسوب شوند.

این عروسک ها بر اساس سایزی که دارند، محدوده قیمتی متفاوتی نیز دارند. برای مثال، یک مدل خرس مخملی ۱۷۰ سانتی متری قرمز رنگ به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزارتومان در سایت های اینترنتی معتبر فروش می رود.مدل صورتی رنگ ۱۸۰ سانتی متری این خرس نیز قیمتی معادل یک میلیون و ۶۷۰ هزارتومان دارد! برخی مدل ها تا بیش از ۵ میلیون تومان نیز قیمت دارند.

البته این عروسک ها در قیمت های پایین تری نیز موجود هستند. مثلا خرس ولنتاین ۲۰ سانتی متری، ۹۰ هزارتومان و مدل ۴۰ سانتی متری آن ۲۲۸ هزارتومان قیمت خورده است‌.

شکلات نیز نماد اصلی روز ولنتاین به شمار می‌رود. از سویی دیگر خوراکی محبوب خانم‌ها است و هدیه دادن آن در جعبه‌ای زیبا و تزئین شده می‌تواند باعث خوشحالی آن‌ها شود. البته شما محدود به خرید شکلات نیستید و می‌توانید خوراکی‌های دیگری مانند پاستیل، لواشک‌های ترش و اسمارتیز نیز به سبدهدیه ولنتاین خود اضافه کنید.

بطری های شکلات ولنتاین قیمتی معقول تر از عروسک های خرسی دارند. انواع مختلف این بطری ها در محدوده قیمت ۵۰ تا ۸۰ هزارتومان قرار دارند. همچنین شکلات های قلبی قرمز رنگ هم کیلویی ۲۰۰ هزارتومان فروش می‌روند.مدل بسته بندی و پکیج شکلات ها نیز در قیمت آن ها تاثیر به سزایی دارد.

گروهی از مردم روز ولنتاین را ترویج مصرف گرایی و «جشنی برای سرمایه‌داری» به جهت کسب سود می‌دانند. گردش مالی هدایا و هزینه‌هایی که برای روز ولنتاین در سال ۲۰۱۹ میلادی در آمریکا پرداخت شد مبلغی بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار بود.برخی جنبش‌های ضد ولنتاین گرایی ایجاد شده‌اند و افراد را تشویق به اهدای هدایای ارزان یا رایگان می‌کنند. از دید برخی در ایران نیز ولنتاین مظهر تجمل گرایی و مصرف گرایی شده‌است. به نظر آن‌ها جوانان بیش از آنکه به ابراز عشق و محبت بپردازند به ارزش مادی و قیمت هدایا توجه دارند؛ درنتیجه اگر هدیه گران‌قیمت بود، آن را ارزشمند‌ می‌شمارند.