۰ نفر

١٣٠٠ واحد صنعتی راکد شناسایی شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵
کد خبر: 608404
١٣٠٠ واحد صنعتی راکد شناسایی شد

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه ۱۳هزار واحد صنعتی راکد در کشور وجود دارد، گفت: ۱۵ درصد صنایع کشور در سال‌های گذشته تعطیل یا نیمه تعطیل شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم؛ صدیف بیک‌زاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احیای واحدهای راکد است، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود 13هزار واحد صنعتی راکد در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود 70 درصد این واحدها قابلیت احیای مجدد دارند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما به تفکیک استان‌ها واحدها شناسایی و احصا شدند، افزود: برخی از این واحدها بر اساس ظرفیت استان‌ها از رکود خارج می‌شوند و مابقی از طریق ستاد پیگیری می‌شوند؛ برخی از این واحدهای راکد واحدهایی هستند که تحت تملک بانک‌ها هستند و بر اساس پیگیری صورت گرفته بخشی از این واحدهای راکد با ساز و کار ستادی حل و فصل می‌شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه 15 درصد از صنایع کشور بر اساس مشکلات ایجاد شده در سال‌های گذشته تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، ابراز داشت: برخی از این واحدها به جمع‌آوری ماشین آلات انجامیده که احیای آنان سخت است اما برخی واحدها که ماشین آلات آنان مستقر است اقدامات ویژه احیای آنان صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه مجری این کار نیز شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها هستند، گفت: کلینیک‌های عارضه‌یابی و رفع مشکل نیز پیش‌بینی شده و 210 مشکل مختلف نیز احصا و پیگیری می‌شود و فاز دوم نیز افزایش ظرفیت تولید است و این بخش مشمول واحدهای تولیدی با ظرفیت تولید زیر 70 درصد است.

بیک زاده با بیان اینکه با این ساز و کار قطعا واحدهای راکد مختلف به عرصه تولید برمی‌گردند، تصریح کرد: امسال در برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا دو هزار واحد تولیدی به عرصه تولید باز گردند که 80 درصد به اهداف خود دست پیدا کردیم.