۰ نفر

رییس کل گمرک ایران؛

روند صدور بخشنامه‌ های ابلاغی به گمرک اصلاح خواهد شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۲۹
کد خبر: 607070
روند صدور بخشنامه‌ های ابلاغی به گمرک اصلاح خواهد شد

رییس کل گمرک ایران از بازنگری و اصلاح روند صدور بخشنامه ها و دستورالعمل‌های ابلاغی به گمرک خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا مقدسی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر با اشاره به گلایه رهبر انقلاب از صدور بیش از اندازه بخشنامه و دستورالعمل  گمرکی و بلاتکلیفی فعالان اقتصادی اظهار کرد: به دنبال ساماندهی و بازنگری در ابلاغ بخشنامه‌ها به گمرک هستیم و در این راستا پیشنهاد شده با تشکیل کمیته یا کارگروهی در سطح معاونت حقوقی ریاست جمهوری با حضور دستگاه‌های دولتی مرتبط و فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان، بخشنامه‌ها قبل از ابلاغ بررسی و سپس ابلاغ شود.  

 وی تأکید کرد: دستگاه‌های و  ارگان‌های زیادی در تجارت خارجی کشور دخیل هستند و گمرک به‌عنوان مجری سیاست‌های اقتصادی دولت، اجراکننده بخشنامه‌هایی است که صادر می‌شود.

وی هدف از سفر امروز خود به استان بوشهر را آسیب‌شناسی در خصوص ماندگاری و رسوب برخی کالاها در گمرک بوشهر برشمرد، گفت: انتظار می‌روداتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و فعالین اقتصادی با ارائه راهکارهایی در ترخیص کالاهای رسوبی گمرک را یاری دهند.  

رییس کل گمرک ایران از آمادگی گمرک جهت  واگذاری ایکس ری گمرک دیر به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هم اکنون زمینه واگذاری ۱۸ دستگاه  ایکس ری کانتینری به همت وزارت دفاع و بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی‌سازی شده و در دست اقدام می‌باشد.  

مقدسی مردم استان بوشهر را مردمانی مهربان، خونگرم و مهمان نواز عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی این استان در فصل زمستان، این استان از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری تجاری برخوردار است.  

رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر نیز با تشکر از همکاری و تلاش کارکنان گمرک استان  بوشهر گفت: هم اکنون ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر  به عنوان ارگان دولتی از بیشترین و بالاترین همکاری با  اتاق بازرگانی به عنوان نهاد بخش خصوصی در این استان برخوردار است.  

خورشید گزدرازی در این نشست خواستار کاهش صدور  بخشنامه‌های گمرکی، ایجاد ایکس ری کامیونی در گمرک دیر و تخصیص سود ۲۰ درصد بازرگانی و افزایش قابلیت رقابت‌پذیری در گمرک بوشهر شد.