۰ نفر

الزام دولت پاکستان برای افزایش سطح همکاری تجاری با ایران

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۴
کد خبر: 604192
الزام دولت پاکستان برای افزایش سطح همکاری تجاری با ایران

کمیته دائمی بازرگانی مجلس ملی پاکستان با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی با ایران تجارت دارند، وزارت بازرگانی این کشور را برای تجارت نکردن با ایران بازخواست کرد و خواستار ارائه گزارش شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در جریان دیدار کمیته دائمی بازرگانی مجلس ملی پاکستان با نماینده وزارت بازرگانی این کشور، نماینده این وزارتخانه گفت: روابط تجاری پاکستان با ایران به علت تحریم های آمریکا با مشکل مواجه شده است.

وی گفت بانک های تجاری نیز تمایلی به تجارت با ایران ندارند و از بانک مرکزی پاکستان (SBP) خواستند راه حلی برای این موضوع بیابد.

به گزارش اکسپرس تریبیون، با این حال، نوید قمر، رییس دائمی بازرگانی مجلس ملی پاکستان با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی با ایران تجارت دارند، از وزارت بازرگانی این کشور پرسید، چه چیزی پاکستان را از تجارت با ایران باز می دارد؟

مقامات وزارت بازرگانی (به بخشی از روابط تجاری با ایران اشاره کردند و )توضیح دادند گاز مایع (LPG) از ایران وارد می شود و تجارت از طریق ترکیه و آذربایجان نیز از سر گرفته شده است.

با این حال، این کمیته از توضیحات ارائه شده توسط مسئولان این وزارتخانه راضی نشد.

کمیته دائمی بازرگانی مجلس ملی پاکستان همچنین اقداماتی را برای افزایش صادرات میوه و سبزیجات از ایران بررسی کرد و از وزارت بازرگانی پاکستان خواست تا در مورد اقداماتی که برای افزایش صادرات میوه و تره بار (به ایران) انجام شده است، به این کمیته اطلاع دهد.

رییس این کمیته به وزارت بازرگانی پاکستان هشدار داد: « اگر مجلس را جدی نگیرند مجلس هم آنها را جدی نمی گیرد.»