۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

ارتقای شش پله‌ ای رتبه مهندسی فکور صنعت با افزایش بهره‌وری در IMI100 امسال

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 603720
ارتقای شش پله‌ ای رتبه مهندسی فکور صنعت با افزایش بهره‌وری در IMI100 امسال

شرکت مهندسی فکور صنعت تهران در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های برتر ایران ۱۰۰- IMIموفق به کسب رتبه شرکت پیشرو شد و از مدیرعامل این شرکت به عنوان یکی از ۱۰ شرکت پیشرو در اقتصاد کشور تقدیر شد. در واقع معیار اصلی در انتخاب شرکت‌های پیشرو، تغییر رتبه فروش شرکت‌های فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران طی چهار سال اخیر است که از جمله آنها می‌توان به وجود اطلاعات شرکت در رتبه‌بندی ۱۰۰- IMI برای حداقل سه سال اخیر‌، منفی نبودن تغییر رتبه فروش شرکت در سال اخیر و زیان‌ده نبودن شرکت اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد وحید شیخ زاده در حاشیه همایش معرفی صد شرکت برتر در گفت و گوی اختصاصی با اقتصادآنلاین با اشاره به ارتقای رتبه این شرکت در همایش صد شرکت برتر ایران در سال 1400، گفت: همکاران من در فکور صنعت نقش اساسی در رسیدن به این رتبه را داشتند و صمیمانه از آنها تشکر می کنم. این موفقیت برای چندین سال پیاپی به دست آمده است و این شرکت توانسته به عنوان شرکت پیشرو در بین 100 شرکت برتر حضور یابد. 

وی ادامه داد: هم اکنون فکور صنعت تنها شرکت پیمانکاری است که جز صد شرکت برتر درمیان بانک ها، پتروشیمی ها و فولادی ها و دیگر شرکت‌های تولیدی قرار گرفته است. روحیه جمعی، نوآوری و سرمایه های انسانی در این شرکت باعث شده برند بسیار خوبی از فکور صنعت در کشور ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت ضمن اشاره به فعالیت های این شرکت در سال جاری تاکید کرد: چند محوردر برنامه های استراتژیک داشتیم که یکی از آنها GC تخصصی شدن بود که باعث رشد شرکت شده است. برنامه دیگر بین المللی شدن شرکت بود که با افتخار اعلام می‌کنم اولین شرکتی هستیم که در معادن استرالیا در حال سرمایه گذاری هستیم و هم اکنون دو معدن بزرگ در استرالیا داریم که در حال انجام کارهای اولیه ساخت کارخانه کنسانتره در آنجا هستیم. 

شیخ‌زاده تصریح کرد: توانمندی های که در فکور صنعت ایجاد شده سبب شده تا شرکت های معتبر بین المللی مانند کوبه استیل و تیسن گروپ وشرکت های صاحب تکنولوژی ما را به رسمیت بشناسند و تمایل به همکاری مشترک با ما حتی در پروژه های بین المللی را داشته باشند. 

وی در خصوص برنامه های آینده این شرکت خاطرنشان ساخت: برنامه سال آینده این شرکت تدوین شده است و علاوه بر حوزه معدن، وارد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز شده‌ایم که هم اکنون یک قرارداد پالایشگاهی میعانات گازی را در دست اقدام داریم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به تمام ظرفیت های که در فکور صنعت بوجود آمده است، ما تمایل به ورود وسرمایه گذاری در دیگر حوزه ها را داریم.

گفتنی است که شرکت مهندسی فکور صنعت تهران به عنوان شرکتی فعال در مسیر توسعه و تکمیل صنایع بالادستی و پایین‌دستی زنجیره ارزش آهن و فولاد، در رتبه‌بندی سال ۹۹ نیز موفق به کسب رتبه ۹۹ از ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور شد و رتبه شرکت پیشرو را نیز به خود اختصاص داد و در رتبه‌بندی امسال نیز این شرکت با تمرکز بیشتر بر بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری، رتبه ۹۳ را در میان صد شرکت برتر ایران به خود اختصاص داده است. 

شرکت فکور صنعت تهران از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌رود که در راستای عرضه کامودیتی‌ها و کالاها در بورس کالا به عنوان مکانیسمی برای شفاف‌سازی واقعی قیمت‌ها بسیار سریع‌تر از شرکت‌های دیگر وارد عمل شد و همواره معتقد است که اگر همه شرکت‌های معدنی در بورس کالا عرضه کنند و عرضه و تقاضا شکل بگیرد، قطعا قیمت سنگ‌آهن واقعی خواهد شد.