۰ نفر

جزییات نحوه اجرای طرح درج قیمت تولید کننده

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبر: 601992
جزییات نحوه اجرای طرح درج قیمت تولید کننده

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، گفت: طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا در حال پیشرفت و حمایت فعالان اقتصادی از آن نیز بیشتر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد صادق مفتح  درباره روند اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا، گفت: وزارت صمت بستر مناسبی برای شنیده شدن دغدغه های فعالان اقتصادی و افکار عمومی در پروژه درج قیمت تولیدکننده فراهم آورده است، این پروژه هر روز پیشرفت بیشتری می کند و حمایت فعالان اقتصادی از پروژه روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود:  پروژه بزرگ و زیربنایی و گسترده ای مانند پروژه تغییر مبنای قیمت گذاری روی کالاها از قیمت مصرف کننده به قیمت تولیدکننده مستلزم برنامه ریزی اولیه و‌ نگاه همه جانبه به مسایل مهم است.

*پیش بینی مسایل بازار و توزیع کنندگان در اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی پیش بینی مسایل بازار و توزیع کنندگان را از دیگر محورهایی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد و افزود: این پروژه در بخش تئوری با محوریت موسسه مطالعات مورد تحلیل قرار گرفته است و در حوزه عمل با معاونت تخصصی موضوع مشورت و جلسات مختلف برگزار شده است.

*توجیه افکار عمومی و ذینفعان پروژه درج قیمت تولیدکننده

مفتح افزود:  در سطح اجرا نیز با ذینفعان پروژه اعم از افکار عمومی، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان جلسات برگزار شده و البته باید تداوم داشته باشد تا مسایل و دغدغه ها شنیده شود و بسترهای مختلف توجیه شوند.

مفتح اضافه کرد: باید نقدهای لازم برای پخته شدن پروژه و اجرای آن با دقت لازم انجام گیرد که البته تاکنون از تجربیات فعالان و بخش خصوصی استفاده شده است. 

وی افزود: وزارت صمت برای ادامه پروژه تردیدی ندارد و پروژه به صورت منظم و مستمر جلو می رود و هر چقدر جلوتر می رویم حمایت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی( اعم از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و اصناف)  بیشتر می شود.