۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

سه معدن در دی ماه به مردم واگذار می شوند

۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبر: 593714
سه معدن در دی ماه به مردم واگذار می شوند

وزیر صمت از واگذاری سه معدن در ماه جاری خبر داد و گفت: مردم از محل فعال سازی معادن باید منتفع شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه مراسم روزنمایی از سامانه صدور هوشمند کارت بازرگانی در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد وزارت صمت در حوزه حراج معادن گفت: یکی از اقدامات وزارت صمت این است که معادن بزرگ را به روشی واگذار کند که مردم هم سهامدار این معادن شوند.

وی افزود: در آذرماه امسال در حوزه مس، کار واگذاری معدن جانجان صورت گرفت و در ماه جاری برای سه معدن نیز اقدامات مرتبط با واگذاری صورت می گیرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: معادن ثروت‌های ملی هستند حتماً باید فعال شوند اما به نوعی فعال شوند که مردم هم از محل فعال‌سازی آنها منتفع شوند.

فاطمی‌امین افزود: با هوشمندسازی فرآیند صدور کارت بازرگانی تسهیل فضای کسب و کار انجام می‌شود و ۲۵ استعلام از ۲۰ دستگاه در کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد؛ این در حالی است که با راه اندازی این سامانه، امضاهای طلایی و رانت از فرایند کارت بازرگانی حذف شد.

وی گفت: یکی از رویکردها در وزارت صمت از بین بردن زمینه‌های فساد و رانت است، این در حالی است که خرید مواد اولیه از بورس ساماندهی شده است؛ این در حالی است که در گذشته ۳۰ گروه کالایی سهمیه بندی داشت؛ اما این سهمیه بندی به ۲۰ گروه کاهش یافته است. 

به گفته فاطمی امین، بورس یک بازار رقابتی بر مبنای عرضه و تقاضا بوده و ممکن است بعضی از واحدها قیمت تمام شده بالاتری داشته باشند؛ اما نباید اقتصاد را برای کسانی که ناکارآمدی دارند تنظیم کنیم.