۰ نفر

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی خبر داد؛

حمل ۵.۳ میلیون تن کالای اساسی از بنادر

۴ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 593062
حمل ۵.۳ میلیون تن کالای اساسی از بنادر

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از حمل پنج میلیون و ۳۶۰هزار تن کالای اساسی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین،   «سیاوش حسین‌پور» افزود: ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تن کالای اساسی طی ۹ ماه از سالِ‌جاری از پنج استان بندری به مقاصد تعیین شده حمل شده است.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: این کالاها شامل انواع برنج، گندم، شکر و روغن خام وارداتی است که براساس برنامه زمان‌بندی این شرکت از طریق حمل ریلی و جاده‌ای برای ذخیره‌سازی به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

وی تصریح کرد: این مقدار کالا در قالب حدود ۱۹۵ هزار محموله از استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان (بندرچابهار)، مازندران و گیلان بارگیری و حمل شده است.

حسین‌پور میزان گندم حمل شده از بنادر ۵ گانه را در طی این مدت چهار میلیون و ۱۳۷ هزار تن اعلام کرد.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در این مدت، بیش از ۴۲۱ هزار تن انواع برنج وارداتی، ۷۱۷ هزار تن شکرخام و بیش از ۸۴ هزار تن روغن خام (آفتابگردان) از این بنادر به سایر نقاط حمل شده است.

طبق آمارها امسال ۲۹۴ کشتی حامل کالاهای اساسی وارداتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که این حجم از عملیات بازرگانی خارجی کالاهای اساسی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش‌بینی می‌شود میزان واردات تا پایان سال به  ۱۰ میلیون تن برسد.