۰ نفر

مذاکره وزارت صمت با نفت در مورد گاز صنایع

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 590954
مذاکره وزارت صمت با نفت در مورد گاز صنایع

معاون وزیر صمت با اشاره به مذاکره وزارت صمت با وزارت نفت در مورد گاز صنایع، گفت: وزارت صمت به دنبال این است که تا جایی که امکان دارد جلوی توقف تولید صنایع را بگیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مهدی صادقی نیارکی در مورد قطع گاز صنایع، اظهار کرد: تداوم تولید برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم است؛ از این رو وزارتخانه به دنبال این است که تا جایی که امکان دارد جلوی توقف تولید صنایع را بگیرد.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: در تلاش هستیم از طریق هماهنگی با شرکت ملی گاز، تولید ادامه داشته باشد و جایی که ناچار به صرفه جویی هستیم نباید تولید متوقف شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما تداوم تولید است، گفت: در این مسیر می‌توان مدیریت مصرف را اعمال کرد؛ به این معنا که پیک‌ها جا به جا شود اما قطع نشود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: وزارت صمت در حال مذاکره با وزارت نفت و بقیه مراجع است تا قطع گاز با کمترین استهلاک انجام شود.

 در شرایطی که صنایع و کارخانه‌های سیمان و فولاد در تابستان به دلیل کمبود انرژی شاهد قطع برق و حتی تعطیلی واحدها بودند، با شروع فصل سرما کارخانه‌ها بار دیگر شاهد این اتفاق هستند. با شروع موج سرما، قطع‌شدن گاز برخی از صنایع همچون کارخانه‌های سیمان و فولاد را شاهد هستیم؛ اتفاقی که خسارت‌های سنگینی به این واحدهای تولیدی وارد می‌کند.