۰ نفر

برخورد با ۴۴۸۲ واحد متخلف در نظارت بر انبارهای نگهداری

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 590169
برخورد با ۴۴۸۲ واحد متخلف در نظارت بر انبارهای نگهداری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۱۱۳ هزار انبار نگهداری کالا مورد بازرسی قرار گرفته که منتج به تشکیل چهار هزار و ۴۸۲ فقره پرونده تخلف شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «عباس تابش» افزود: ارزش تخلفات یاد شده بیش از ۲۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ارائه گزارش نظارت‌های انجام شده بر انبارهای نگهداری کالا در هفت ماهه امسال، اظهار داشت: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از احتکار، گران‌فروشی و قاچاق کالاهای اساسی، پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها قرار دارد.

تابش تاکید کرد: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری همه اقلام از جمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون گذشته در حیطه صلاحیت سازمان حمایت و سازمان‌های صمت باقی خواهد ماند.

وی اضافه‌کرد: بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از این پس نیز برای کنترل و نظارت بر بازار دوشادوش همکاران بسیج و با تعامل و همکاری لازم با کارشناسان جهاد کشاورزی، زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فراهم خواهند کرد.

این مقام مسوول بیان‌داشت: بررسی هفتگی نوسان‌ها و رصد روزانه روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای منتخب و اتخاذ تصمیمات مقطعی مناسب و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های ذی‌نفع به‌منظور پیشبرد اهداف مقابله با احتکار، اختفاء، گران‌فروشی و قاچاق از دیگر اقدام‌های سازمان حمایت بوده است.