۰ نفر

تلاش فولاد مبارکه؛ یکپارچه‌ سازی زنجیره تأمین فولاد

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 588833
تلاش فولاد مبارکه؛ یکپارچه‌ سازی زنجیره تأمین فولاد

هادی نباتی‌نژاد؛ مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت :حضور شرکت فولادمبارکه در مجامع علمی داخلی و خارجی نیز حاکی از آن است که این شرکت توانسته با استفاده از توان علمی و تخصصی نخبگان و جوانان ایران اسلامی خوش بدرخشد و همچنان گوی سبقت از دیگران برباید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تأمین زنجیره فولاد در کشور از ابتدا تا انتهای آن همواره یکی از دغدغه‌های اقتصادی کشور در حوزه صنعت به‌طورکلی و فولاد به‌طور خاص بوده است. چرخه‌ای که ابتدای آن اکتشاف و استخراج معادن سنگ‌آهن به‌عنوان ماده اولیه و حوزه متالورژی استخراجی مربوط به آن است؛ در میانۀ آن، فرایند تبدیل ماده اولیه به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، تختال، شمش و محصولات دیگر در کارخانه‌های تولیدکننده آهن و فولاد و حوزه متالورژی صنعتی مربوط به آن قرار دارد و در انتها شامل صنایع و شرکت‌های مصرف‌کننده ازجمله خودرو و ساختمان‌سازی می‌شود.

در دهه اخیر شرکت فولاد مبارکه با تکیه بر دانش بومی و دستاوردهای فنی توانسته از نگرانی‌های موجود در این حوزه کاسته و نقش محوری در زنجیره فولاد کشور ایفا کند و در واقعیت بتواند از سنگ تا رنگ را محقق نماید.

حساسیت این موضوع وقتی بیشتر عیان می شود که بدانیم مدیریت و تأمین درست این زنجیره تنها به پیشبرد عرصه فولاد کمک نکرده و نقطه پیشران بسیاری از صنایع است؛ به طوری که اگر بگوییم مدیریت صحیح زنجیره فولاد یکی از نقاط حساس مدیریت اقتصادی کشور است، سخن به گزاف نگفته ‌ایم.

مطالعات طرح جامع فولاد کشور با محوریت شرکت ملی فولاد ایران و ایمیدرو با هدف رصد کردن وضعیت بازار فولاد و ارزیابی تحقق اهداف تدوین شده تهیه و پایش می‌شود و به عنوان یک سند بالادستی توسعه صنعت فولاد کشور مورد توجه ذی‌نفعان زنجیره فولاد قرار دارد.

آنچه ما امروز با آن مواجهیم نقش فولادمبارکه در زنجیره فولاد و هم‌زمان در زنجیره تأمین مواد اولیه صنایع پایین دستی خود است. نقش هایی که اگر هر کدام از آن‌ها با خللی همراه گردد، حتما دیگر صنایع را نیز با چالش همراه می سازد. از این رو توجه ویژه فولادمبارکه به بازارهای داخلی و بین المللی نیز نمایان می‌گردد.

فولادمبارکه در مسیری قراردارد که همواره علاوه بر رفع نیاز ذی‌نفعان خود می‌کوشد تا با نوآوری و تولید محصولات کیفی جدید، هم‌راستا با نیاز بازار حرکت کند و کشور را از واردات ورق های خاص بی نیاز گرداند.در این بین نیز  این نکته بر کسی پوشیده نیست که وضعیت مناسب بازار فولاد امروز کشور تا حد زیادی مرهون مجاهدت‌ها و فعالیت های تمامی همکاران فولاد مبارکه از مدیران گرفته تا کارکنان و کارگران است.

تلاش فولاد مبارکه در یکپارچه سازی زنجیره تأمین و مدیریت این فضا،افزایش توان داخلی و هرچه بیشتر کم‌رنگ کردن نیاز به خارج از مرزها، فعال کردن مجموعه‌های دانش بنیان و سرمایه گذاری قابل توجه در بخش تحقیق و توسعه و تعریف قله‌ها و هدف‌های بلند برای مجموعه، ‌از جمله عواملی است که باعث شده شرکت فولاد مبارکه نقش محوری و کلیدی در این برهه حساس از شرایط کشور ایفا کند و بتواند علی‌رغم وجود دشمنی‌های بسیار، نقش اساسی و بنیادین در تأمین زنجیره فولاد و رسیدن به افق ۱۴۰۴ ایفا کند.

حضور شرکت فولادمبارکه در مجامع علمی داخلی و خارجی نیز حاکی از آن است که این شرکت توانسته با استفاده از توان علمی و تخصصی نخبگان و جوانان ایران اسلامی خوش بدرخشد و همچنان گوی سبقت از دیگران برباید.