۰ نفر

با همکاری ایمیدرو و شرکت راه‌آهن؛

نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی تهیه می‌شود

۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶
کد خبر: 586868
نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی تهیه می‌شود

نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی با هدف توسعه مسیرهای ریلی مرتبط با معدن و صنایع معدنی، با مشارکت ایمیدرو، ایدرو و شرکت راه‌آهن به‌زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم‌اندیشی توسعه ریلی معدنی که با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن ایران و رییس هیات عامل ایدرو برگزار شد، افزود: ایمیدرو آماده گسترش همکاری‌ها برای توسعه حمل و نقل ریلی است و به‌طور حتم این رویکرد علاوه بر خدمت‌رسانی به عموم مردم، حمل بار صنایع معدنی را تسهیل کرده و سرعت خواهد بخشید.

«وجیه‌الله جعفری» افزود: در این راستا، کارگروه مشترکی بین سازمان‌های ذی‌ربط و با تمرکز بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی تشکیل شده است تا اهداف توسعه‌ای بیش از پیش سرعت یابد.

وی گفت: نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی در دستور کار است که در آن، ایمیدرو و شرکت راه آهن حوزه توسعه ریلی را بر عهده دارند و ایدرو در بخش ساخت لوکوموتیو مشارکت خواهد داشت.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: یکی از عناصر مهم توسعه، حمل و نقل است که طبق بند ۲۴ سیاست‌های برنامه ششم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب، اولویت با حمل و نقل ریلی است.

«میعاد صالحی» افزود: توسعه خطوط، لوکوموتیو و واگن‌های باری، برنامه‌های ما در مشارکت با ایمیدرو و ایدرو است و در این زمینه توسعه مسیرهای ریلی مرتبط با صنایع معدنی در قالب نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی تهیه شده و سپس وارد فاز اجرا می‌شویم.