۰ نفر

سهم ۲درصدی ایران از بازار ۱.۱تریلیون دلاری

۱ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۵
کد خبر: 583315
سهم ۲درصدی ایران از بازار ۱.۱تریلیون دلاری

مدیرکل عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: ایران در بازار وارداتی ۱۵کشور همسایه خود تنها ۲درصد سهم دارد در حالی که ظرفیت تجاری ما زیادتر از این میزان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزاد پیل تن، مدیرکل عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: سهم ایران از بازار یک تریلیون و ۱۶۰ میلیارد دلاری واردات ۱۵ کشور همسایه تنها ۲۰ میلیارد دلار یعنی ۲ درصد است.

پیل تن در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر بیان کرد: داشتن ۱۵ کشور همسایه با جمعیت زیاد، ظرفیت های بسیاری برای تجارت در کشور ایجاد کرده است اما به دلیل برخی مشکلات و فراهم نبودن زیرساخت های لازم ، از این ظرفیت ها به خوبی بهره گرفته نمی شود.

او ادامه داد: در برخی کشورها امکان تامین نیازهای آن کشور را نداریم و در برخی موارد قیمت های ما رقابتی نیستند.

مدیرکل عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: به طور مثال ظرفیت خالی ۴ میلیارد دلاری برای افزایش صادرات به عراق داریم. در این کشور  در رقابت نزدیک تجاری با ترکیه و چین  هستیم به طوری که سهم ۲۳ درصدی از بازار وارداتی عراق داریم.

به گفته وی برای توسعه صادرات به عراق و رقابت با کشور ترکیه در این بازار، باید زیرساخت های تجاری از جمله حمل و نقل، بسته بندی، کیفیت و قیمت مناسب فراهم شود.

در حال تکمیل...