۰ نفر

تلاش مدیر بازنشسته برای ابقا در دخانیات

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبر: 581404
تلاش مدیر بازنشسته برای ابقا در دخانیات

سیاوش افضلی مدیرعامل دخانیات که از سال ۹۸ بر صندلی ریاست این شرکت تکیه زده یک مدیر بازخرید شده است که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، حضور وی در این شرکت غیر قانونی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیاوش افضلی مدیرعامل شرکت دخانیات یک مدیر بازخرید شده دولت روحانی است، که از سی ام شهریور 1398 بر صندلی ریاست شرکت دخانیات تکیه زد.

او در حالی بر صندلی این شرکت دولتی تکیه زده است که مدیرکل حقوقی وزارت صمت در پاسخ به نامه حسابرس کل هیات هشتم امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات، به صراحت اعلام کرده که تصدی این پست توسط نامبرده فاقد وجاهت قانونی است.

همچین بر اساس شواهد نامبرده بعد از انتصاب برخی بازنشستگان را برخلاف قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در این شرکت دولتی مشغول بکار کرده است.

صنعت کشت و تولید دخانیات کشور طی دو سال گذشته دچار ضعف شده و شرکت در شرایط سخت بنگاه داری قرار گرفته و دچار زیان شده است و هر روز سهم این شرکت در مقایسه با رقبای دیگر در بازار کمتر می شود.

جالب اینجاست که وی در طول سه ماه از دولت آیت الله ریییسی نه تنها از سمت خود برکنار نشده بلکه تلاش و رایزنی گسترده ای داشته تا در سمت خود ابقا شود.

سند