۰ نفر

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تشریح کرد؛

حرکت “ومعادن” روی ریل توسعه

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 580920
حرکت “ومعادن” روی ریل توسعه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگو با خبرنگاران درخصوص مهمترین طرح‌های توسعه‌ای این هلدینگ گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما، عرضه سهام شرکت تجلی در بازار سرمایه است که اولین شرکت سهامی عام پروژه‌محور کشور محسوب می‌شود و سهام آن با نماد «تجلی» با قیمت مناسبی دوم آذر در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امیرحسین نادری افزود: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، اولین شرکت پروژه محور سهامی عام، قرار است حلقه‌ای برای اتصال مستقیم سهامداران حقیقی و پروژه‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی باشد.

نادری همچنین تصریح کرد: یک برنامه منسجم نیز برای سرمایه‌گذاری کلان در سه استان معدنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با مشارکت بزرگترین شرکتهای معدنی و صنعتی ازجمله گل گهر، چادرملو، گهرزمین و… با استفاده از توان تخصصی اولین شرکت سهامی عام پروژه یعنی تجلی توسعه معادن و فلزات با هدف تکمیل زنجیره تولید صنایع معدنی و فلزی به ویژه پلی متالها و توسعه صنایع معدنی در استانهای کمتر توسعه یافته طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه اظهار داشت: طرح توسعه‌ای مهم دیگر هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، راه‌اندازی واحد احیا و فولادسازی کردستان است؛ ازجمله احداث یک کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و علاوه ‌بر این، راه‌اندازی یک کارخانه ذوب و نورد یک میلیون تنی در فولاد کردستان در دست اقدام است. این دو طرح قرار است زنجیره تولید شرکت صبانور را در صنعت فولاد تا پایین‌دست یعنی ذوب و نورد تکمیل کنند.

نادری با اشاره به توسعه‌هایی که در مجموعه فولاد صبانور در حال اجرا است گفت: افزایش ظرفیت تولید کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی و تولید آهن اسفنجی از جمله طرح‌های توسعه‌ای صبانور است. ازجمله، پروژه صبا امید غرب خاورمیانه که متعلق به صبانور و تجلی است. در این پروژه، احداث یک کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت یک میلیون تن پیگیری می‌شود و تلاش می‌شود تا ابتدای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

نادری به تاسیس یک شرکت مختص اکتشافات اشاره کرد و افزود: این شرکت در قالب یک کنسرسیوم با بهره‌گیری از متخصصین توانمند و باتجربه در این زمینه تاسیس شده و با استفاده از تجهیزات کافی و به‌روز حفاری اکتشافی که به تازگی خریداری شده، آغاز به کار کرده است. به موازات اکتشافات این کنسرسیوم، به تکنسین‌های حفاری آموزش کار با دستگاه‌های جدید داده خواهد شد.