۰ نفر

رییس سازمان حمایت؛

نگهداری کالا در انبارهای ثبت نشده تخلف است

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۰۷
کد خبر: 579008

نگهداری کالا در انبارهای ثبت نشده تخلف است

تابش گفت: کالا در هر جایی به غیر از انبارهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها، نگه داشته شود به منزله تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص کالا‌های کشف شده از انبار‌های غیرمجاز توضیح داد: کالا‌هایی همچون برنج، حبوبات و رب مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها هستند و اگر کسی این کالا‌های پرگردش را در انبار‌هایی غیر از این سامانه نگه داری کند، تخلف تجاری انجام داده و با آن برخورد می‌شود.

او ادامه داد: کالا‌هایی مثل برنج و حبوبات مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ هم هستند و اگر وارداتی باشند گمرک در زمان ترخیص باید از سامانه انبار استعلام بگیرد و در جا‌هایی اجازه حمل داده شود که عضو سامانه باشند.

تابش در خصوص تخلف رخ داده در خصوص نگه داری کالا در انبار‌های غیر مجاز گفت: باید این فرآیند را بررسی کنیم تا مشخص شود در زمان ترخیص، این کالا‌ها به طور مستقیم به انبار‌های غیر مجاز رفته اند یا بعد از ورود به انبار مجاز، جابه جا شده اند.

او ادامه داد: در هر صورت نگه داری این کالا‌ها در انبار‌های غیرمجاز هم مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ است و هم مشمول احتکار و گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این سوال که سامانه جامع انبار‌ها چقدر کامل است گفت: مهلت شناسایی در سامانه جامع انبارها تمام شده است و ما در حدود ۵۶۰ تا ۵۷۰ هزار مسئول نگه داری کالا شناسایی کردیم و ابلاغ شده که در هرجایی به غیر از این مکان‌ها کالا نگه داری شود، به منزله احتکار، عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی است.

او تاکید کرد: در هر جایی به غیر از انبارهای ثبت شده در سامانه انبار، کالا نگه داشته شود به منزله تخلف است و حتما با آن برخورد می‌شود.