۰ نفر

بازرس کل استان بوشهر خبر داد؛

حبس میلیاردها سرمایه در انبارهای بوشهر

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 576345
حبس میلیاردها سرمایه در انبارهای بوشهر

اسحاق شهبازی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴.۸ میلیارد تومان کیف و کفش، ۲.۷ میلیارد تومان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در انبار‌های اموال تملیکی بوشهر وجود دارد افزود: این اموال می‌تواند نیاز جامعه از جمله مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی را تأمین کند.

به گزارش اقتصادآنلاین نقل از فارس، اسحاق شهبازی در جمع خبرنگاران با اشاره به توقیف حدود هزار خودروی خارجی وارداتی در انبار‌های استان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۲۳۰ دستگاه از این خودرو‌ها رفع توقیف شد.

بازرس کل استان بوشهر افزود: بیش از ۴۰۰ موتورسیکلت سنگین، ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی و اقلام دیگری کالای وارداتی و توقیفی در انبار‌های استان بوشهر وجود دارد.

وی یکی از دستورات شورای عالی قوه قضائیه را تعیین تکلیف کالا‌ها در انبار‌های اموال تملیکی استان دانست و بیان کرد: تسهیل در رسیدگی به صدور آرای مراجع قضائی، اجرای احکام و تسهیل در رفع توقیف اموال یکی از دستورات شورای عالی قوه قضائیه است.

شهبازی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴.۸ میلیارد تومان کیف و کفش، ۲.۷ میلیارد تومان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در انبار‌های اموال تملیکی بوشهر وجود دارد افزود: این اموال می‌تواند نیاز جامعه از جمله مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی را تأمین کند.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه کالا‌های یاد شده نیاز فوری جامعه است، گفت: قانون به سبب حمایت از تولید داخلی اجازه فروش و عرضه این کالا‌ها به جامعه را ندارد، ولی ارز این کالا‌ها از کشور خارج شده که باید از معدوم شدن آن‌ها جلوگیری و در اختیار افراد مددجو و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار گیرد.

وی از تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبار‌های استان تا سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: این اموال از نظر ساختاری و اجرایی حداکثر در مدت سه ماه تعیین تکلیف می‌شود و این درحالی است که در یک ماه ۲۷ میلیارد تومان اموال تملیکی یاد شده تعیین تکلیف و فروخته شد.

شهبازی با اشاره به واردات ۲۷ هزار تن برنج از طریق گمرک بوشهر افزود: به سبب نقص در مدارک و مستندات، ترخیص ۲۷ هزار تن برنج وارداتی با مشکلاتی مواجه بود که با پیگیری انجام شده مراحل ترخیص آن به‌زودی انجام می‌شود.