۰ نفر

ابراز امیدواری رییس اتاق ایران به افزایش صادرات

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 575996
ابراز امیدواری رییس اتاق ایران به افزایش صادرات

رییس اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم محصولات دانش بنیان از صادرات کشور اکنون ۱.۵ درصد است که باید برای افزایش آن به سود اقتصاد کشور برنامه‌ریزی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر بیان کرد: تورم، تحریم ها، خشکسالی و شیوع ویروس کرونا زمینه ساز مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه شده که حل آن به صورت پایدار نیازمند توسعه اقتصادی است.

وی بیان کرد: نقش ائمه جمعه در هدایت و اطلاع رسانی مردم بسیار مهم است که مشکلات معیشتی  دغدغه امروز همه اقشار جامعه است.

وی افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی باید زمینه حضور بخش خصوصی برای تغییر در رفاه اجتماعی و اقتصادی جامعه فراهم شود و اتاق‌بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی در امور مرتبط به بخش خصوصی و چالش های اقتصادی راهنمای قوای سه گانه کشور است.

رییس اتاق‌بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران در حاشیه این دیدار در گفت و گو با رسانه ها بیان کرد: وضعیت کلی اقتصادی اکنون مطلوب نیست و صادرات غیرنفتی با محدودیت های ایجاد شده از سال ۹۷ کاهش داشت اما با تصمیمات جدید صادرات در سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی و ارزشی رو به پیشرفت خواهد بود.

وی با اشاره به صادرات مواد خام افزود: صادرات مواد خام ارزش زیادی ندارد و سهم محصولات دانش بنیان در صادرات ۱.۵ درصد است که با عضویت در کارگروه هایی همچون اوراسیا و شانگهای چین و تغییرات در رویکرد بخش خصوصی شاهد جهش صادراتی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست عنوان کرد: اقتصاد، اشتغال و تولید مهمترین دغدغه امروز کشور است و اقتصاد منتهی به دولت با شکست مواجهه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود: سرمایه گذار با دغدغه اشتغالزایی وارد حوزه تولید می شود و در کنار توسعه سرمایه خود به دنبال رونق اشتغال و تولید است و با رفع موانع تولید و افزایش صادرات اقتدار نظام اقتصادی کشور حفظ خواهد شد.