۰ نفر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

۸ کشتی کالای اساسی در راه ایران

۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 572956
۸ کشتی کالای اساسی در راه ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴ فروند کشتی حامل گندم، روغن خوراکی و ذرت در مجموع ۲۴۰ هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده و در حال تخلیه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «علی‌رضا محمدی کرجی‌ران» با اشاره به پهلودهی همزمان چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی، افزود: از این تعداد 2 فروند کشتی حامل 138 هزار و 798 تن گندم هستند.

وی افزود: از 2 کشتی دیگر یکی حامل 30 هزار تن روغن خوراکی و دیگری نیز کشتی پهن‌پیکری حامل 72 هزار تن ذرت است که هم اکنون در اسکله 13 این بندر تخلیه و به شکل حمل یکسره وارد کشور می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: 12 فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه کالاهای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند.

محمدی‌کرجی‌ران افزود: از مجموع این 12 کشتی، هفت فروند آن حامل 455 هزار تن گندم، 2 فروند حامل 71 هزار و 500 تن روغن خوراکی، 2 کشتی حامل 135 هزار تن جو و یک فروند دیگر نیز 62 هزار تن سویا را وارد کشور می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حرکت 8 فروند کشتی دیگر از کشورهای مبدأ به سمت بندر شهید رجایی،‌ اضافه کرد: این هشت فروند کشتی در مجموع 471 هزار و 500 تن انواع کالای اساسی را حمل می‌کنند که با برنامه‌ریزی انجام شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد.

طی شش ماهه سال 1400، یک میلیون و 556 هزار و 63 تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره‌گیری از تعداد 15 باب انبار مسقف به مساحت 130 هزار مترمربع با ظرفیت بالغ بر 350 هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت 90 هزار مترمربع و ظرفیت 110 هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد 3 پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت 370 هزار تن یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می‌آید.