۰ نفر

انتخاب شما میلگرد شاهین بناب است یا میلگرد میانه؟

۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 572701
انتخاب شما میلگرد شاهین بناب است یا میلگرد میانه؟

اما آیا شما به‌عنوان مهندس یک ساختمان، تفاوت میلگرد کارخانه‌های مختلف را میدانید؟ آیا میدانید کدام میلگرد برای شما مناسب‌تر است؟ در ادامه این مقاله سعی داریم میلگرد شاهین بناب و همچنین میلگرد میانه را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم تا شما انتخابی آگاهانه داشته باشید.

برای مقایسه میلگرد 2 کارخانه فاکتورهای زیادی وجود دارد که در ادامه به‌طور کامل به شرح هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم. اما ابتدا بهتر است کمی با انواع میلگرد آشنا شوید.

انواع میلگرد

میلگردها دارای 2 نوع ساده و آجدار هستند که میلگرد ساده در گرید a1 و میلگردهای آجدار در گرید a2, a3, a4 عرضه می‌شود. تفاوت بین این میلگردها نوع کاربرد آن‌ها است. میلگرد a1 دارای قابلیت جوشکاری است. میلگرد a2 نیز دارای آج نوع مارپیچ است که در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی داشته و میلگرد a3 دارای آج جناغی بوده که مانند میلگرد A2، برای امر ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد. اما نکته مهم درباره میلگرد a3 مناسب نبودن برای عملیات جوشکاری است. میلگرد a4 نیز دارای آج دوکی بوده که استفاده از آن باعث می‌شود که صرفه‌جویی زیادی (تا 25 درصد) در وزن میلگرد مصرف شده، صورت بگیرد. به نظر می‌رسد دیگر وقت آن است بررسی این 2 کارخانه، محصولاتشان و پارامترهای مربوط به محصول هر کارخانه را شروع کنیم.

تاریخچه کارخانه شاهین بناب و میانه

کارخانه شاهین بناب در سال 1383 در شهرک صنعتی بناب و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ تأسیس شد. کارخانه فولاد میانه نیز در سال 1368 در نزدیکی شهرستان میانه تأسیس شد. مهم‌ترین ویژگی این کارخانه نزدیک بودن به خط راه‌آهن شمال غرب و جاده‌های ترانزیت است.

کارخانه میانه و شاهین بناب چه محصولاتی دارند؟

کارخانه شاهین بناب، باوجود 7 خط تولید، توانایی تولید محصولاتی چون میلگرد، نبشی، ناودانی، مفتول آلیاژی و تیرآهن را دارد. محصولات کارخانه شاهین بناب به‌صورت دقیق‌تر به شرح ذیل است:

  • میلگرد آجدار بناب
  • تیرآهن بناب نیمه سبک
  • تیرآهن معمولی بناب
  • تیرآهن معمولی بناب
  • نبشی بناب بال مساوی
  • ناودانی بناب
  • محصولات فولاد آلیاژی
  • شمش فولادی بناب

باوجود تمامی محصولات مختلف این کارخانه و با توجه به پرفروش بودن میلگرد، فروشندگان فولاد، قیمت میلگرد شاهین بناب را به‌صورت رقابتی تعیین می‌کنند؛ به همین دلیل بهتر است آن را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید.

1

 

کارخانه تولیدی فولاد آذربایجان یا به‌اصطلاح کارخانه میانه نیز، مشغول تولید محصولات زیر است:

  • میلگرد آجدار a3 در سایزهای 10 الی 32 طبق استاندارد INSO 3132
  • میلگرد ساده a1 در سایزهای 14 الی 50 میلی‌متر طبق استاندارد AIN 1013
  • نبشی در سایز 3*25 الی 10*100 مطابق استاندارد DIN 1028
  • تسمه در سایز 5*25 الی 12*120 مطابق استاندارد DIN 1017
  • ناودانی میانه در سایز 15*30 الی 60*140 در استاندارد DIN 1028

2

مشخصات میلگرد شاهین بناب و میلگرد میانه به چه صورت است؟

کارخانه فولادسازی شاهین بناب، میلگردهای خود را در گریدهای a2, a3, a4 و در سایز 8 الی 32 تولید می‌کند. وزن این میلگردها در جدول زیر آمده است

33

کارخانه میانه نیز میلگردهای خود را در گریدهای a1 و a3 تولید می‌کند؛ قیمت میلگرد میانه با توجه به سایز و وزنی که دارد بسیار مناسب‌تر از دیگر کارخانه‌ها است. وزن این میلگردها به شرح ذیل است:

34

چگونه میلگرد میانه را از میلگرد شاهین بناب تشخیص دهیم؟

با توجه به اینکه ممکن است میلگردهای تقلبی زیادی در بازار وجود داشته باشد، هر کارخانه با یک علامت انحصاری، میلگرد خود را از دیگر کارخانه‌ها مجزا می‌کند. بنابراین یکی از راه‌های تشخیص میلگرد هر کارخانه، توجه به علامت اختصاری روی آن است. به‌عنوان مثال میلگرد شاهین بناب دارای علامت اختصاری BS-CT و میلگرد میانه دارای دو حرف F روبروی هم است.

35

 

در این متن آموختید که میلگرد شاهین بناب و میلگرد میانه چه تفاوت‌هایی باهم دارند؛ اما اگر قصد خرید میلگرد کارخانه دیگری را دارید و می‌خواهید قیمت به‌روز و لحظه‌ای آن را بدانید، می‌توانید وارد لینک قیمت میلگرد امروز شوید تا در یک نگاه، از قیمت به‌روز میلگرد تمامی کارخانه‌ها مطلع شوید. روش دیگر اطلاع از قیمت روز آهن‌آلات مختلف، بررسی وب‌سایت https://www.asroon.ir است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد.