۰ نفر

رییس اتاق ایران و امارات خبر داد؛

افزایش ۲۵درصدی تجارت ایران و امارات تا پایان۱۴۰۰

۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
کد خبر: 566566
افزایش ۲۵درصدی تجارت ایران و امارات تا پایان۱۴۰۰

رییس اتاق ایران و امارات گفت: با برگزاری رویداد اکسپو 2020 بنظر می رسد که میزان تجارت ایران و امارات در سال 1400 نسبت به سال 1399 حدود 20 تا 25 درصد افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسن زمانی امروز در نشست خبری اکسپوی 2020 دوبی گفت: بزرگترین رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی جهان با حضور 198 کشور در امارات افتتاح خواهد شد و در این مراسم بزرگ  شاهد رقابت کشورمان در کنار دیگر کشورهای دنیا خواهیم بود. 

کمیسر جنرال اکسپو 2020 دوبی با بیان اینکه از 15 آذر کار پاویون ایران آغاز خواهد شد، افزود: وسعت این پاویون 2014 متر است و علیرغم مشکلات توانسته ایم طی مدت زمان 8 ماه کارهای مربوط به این پاویون را به اتمام برسانیم و طی یکی دو روز آینده کارهای بارگذاری محتوایی آن انجام می شود. 

زمانی اظهار داشت: ایران از نظر هزینه برای پاویون بین 198 کشور، صد و نود و هشتم است و سعی شده است که کمترین هزینه را در این راستا داشته باشیم. 

وی با تاکید بر نقش پررنگ بخش خصوصی در این دوره از اکسپو اظهار داشت: در اکسپوی 2020 دوبی بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داریم و هزینه های پاویون ایران نیز بخشی دولتی و بخشی از طریق کمک های بخش خصوصی تامین شده است. 

کمیسر جنرال اکسپو 2020 دوبی با بیان اینکه هزینه پاویون ایران حدود 200 میلیارد تومان بود، بیان داشت: سازمان سرمایه گذاری یک پکیچ سرمایه گذاری تهیه کرده تا در این اکسپو برای پروژه های ایرانی سرمایه گذار پیدا شود لذا ما تلاش داریم تا در این رویداد ارتباطات تجاری خود را با کشورهای همسایه توسعه دهیم. 

وی به  حضور همه شرکت های معدنی بزرگ و شرکت های دانش بنیان و شرکت های مطرح گردشگری در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: مسئولیت اعزام هیات های تجاری بر عهده اتاق بازرگانی ایران و امارات است. 

افزایش 25 درصدی تجارت ایران و امارات 

فرشید فرزانگان رییس اتاق مشترک ایران و امارات در ادامه در این نشست گفت: حضور ایران در این نمایشگاه نوید بخش دیپلماسی فعال اقتصادی است تا نشست  ها و دیدارهای تجاری رو در رو را گسترش دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی ایران مسئول اعزام هیات تجاری به اکسپو 2020 دوبی است گفت: جلسات بسیاری در هفته های گذشته با سازمان توسعه تجارت داشته ایم و در نتیجه مجریان معتبری تعیین شد تا همه افرادی که قصد شرکت در این رویداد را دارند بتوانند شرکت کنند. 

فرزانگان افزود: برای اعزام تخصصی گروه های تجاری برنامه ریزی لازم انجام شده تا علاوه بر دیدارهای تجاری رو در رو از زیرساخت های اقتصادی امارات نیز بازدید شود. 

رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: کمیته اکسپو اتاق بازرگانی ایران از تمامی تشکل ها به ویژه تشکل های صادراتی، اتاق های مشترک و استانی و همه افرادی که آمادگی حضور در این رویداد هستند خواستار شده تا حضور یابند. 

وی بیان داشت: با این رویداد به نظر می رسد که میزان تجارت ایران و امارات در سال 1400 نسبت به سال 99 حدود 20 تا 25 درصد افزایش یابد. 

 دیدار با مقامات عالی رتبه برزیل در اکسپو 2020

محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن نیز در این نشست خبری اظهار داشت: 6 ماه است که مسئولیت بخشی از کار اکسپو به ما واگذار شده است و سعی کردیم بخش معدن کشور را بر اساس شعار اکسپو 2020 برای این رویداد آماده کنیم. 

وی افزود: تیم ما بسیار تخصصی است، تولید محتورا را که مهمترین فاکتور برای ما بود تعریف کردیم تا هر کسی مراجعه می کند شناخت خوبی از کشورمان داشته باشد. 

بهرامن اظهار داشت: اکنون یک تیم 6 نفره از دانشگاه های شریف، شهید بهشتی و ... در دوبی مستقر هستند و کار تولید محتوا را انجام می دهند. 

وی افزود: با  کشورهای زیادی ارتباط برقرار کرده ایم و تاکنون دیدار مسئولان عالی رتبه برزیل نهایی شده است و با کمک وزارت خارجه برنامه ریزی هایی انجام شده و ارتباط نزدیکیی با دیگر کشورها ایجاد کرده ایم و برنامه دیدارها  تا شش ماه آینده مشخص شده است و در مورد کشورهایی مانند برزیل حتی روز حضور آنها در نشست های ایران هم مشخص شده است.