۰ نفر

آمریکا عوارض واردات لوله فولادی از روسیه را افزایش داد

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 556733
آمریکا عوارض واردات لوله فولادی از روسیه را افزایش داد

وزارت بازرگانی آمریکا عوارض 200 درصدی بر واردت انواع لوله فولادی از کشور روسیه اعمال کرد.

به گزارش راشاتودی، بر اساس بیانیه ای که  «فدرال ریجستر» دولتی آمریکا منتشر کرده است، وزارت بازرگانی آمریکا عوارض 200 درصدی بر واردت انواع لوله فولادی از کشور روسیه اعمال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ گفته می شود که این اقدام برای جلوگیری از واردات بی رویه انواع کربن غیر متخلخل و آلیاژ فولاد از کشورهای روسیه ، کره جنوبی و اوکراین صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، واردات لوله از روسیه مالیات 209.72 درصد دارد ضمن اینکه عوارض واردات لوله از کره 4.44 درصد است و نیز هزینه جبران صادراتی هم علاوه بر آن دارد.

همچنین عوارض واردات از اوکراین هم 23.75 درصد است.

پیش از این مقامات آمریکا گفته بودند که در پی افزایش مالیات واردات لوله های فولادی هستند.

این اقدام آمریکا در پی گزارش کمیسیون تجارت بین المللی این کشور مبنی بر اینکه تولید  کنندگان این کشور از پایین بودن عوارض و مالیات ضرر می کنند که با عنوان« بی عدالتی» از سوی آنها مطرح شده بود، صورت گرفت.

این بیانیه با اشاره به گزارش کمیسیون تجارت بین المللی تاکید کرده است که واردات از کشورهای اوکراین، کره جنوبی و روسیه ، تولید کنندگان داخلی را متضرر کرده است.

آخرین اقدام آمریکا، هدف قرار دادن شرکتهای بخش خصوصی روسیه نظیر « پایپ متالورجیکال»، « ولژ اسکای» و نیز شرکت آی ال جی آی آن کره و گروه اینترپایپ اوکراین بوده است.