۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۱۲۰۰۰هزار میلیارد تومان پول، معطل در طرح های نیمه تمام / برنامه‌ جدید برای تکمیل واحدهای نیمه کاره صنعتی و معدنی

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبر: 551857
۱۲۰۰۰هزار میلیارد تومان پول، معطل در طرح های نیمه تمام / برنامه‌ جدید برای تکمیل واحدهای نیمه کاره صنعتی و معدنی

قائم مقام وزیر صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه ۷۷ هزار واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان هم اکنون نیمه‌تمام هستند، گفت: ۳۶۶۰ واحد تولیدی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برای تکمیل خود به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارند که در صورت تامین آن، دو میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

اقتصادآنلاین - محبوبه فکوری؛ بابک دین پرست با بیان اینکه آخرین گزارش‌ها از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور حکایت از آن دارد که حدود ۷۷ هزار واحد صنعتی در حوزه‌های صنعتی و صنایع معدنی در کشور نیمه‌کاره مانده‌اند، گفت: بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۷۷ هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۳ هزار و ۶۶۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند. 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بر اساس گزارشی که دو روز قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت واحدهای نیمه‌تمام صنعتی ارایه کرده است، برآوردها نشان می‌دهد که برای احداث این واحدها، ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل ۳۶۶۰ واحد نیمه‌تمام، بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است؛ اما در عوض، با این حجم از سرمایه‌گذاری دو میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد. 

دین پرست گفت: بر این اساس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب کرده تا تمامی استان‌ها، واحدهای تولیدی نیمه‌تمام خود را که دارای دو شرط «حجم سرمایه‌گذاری بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان» و « پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد» دارند را به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی معرفی کنند تا بتوان این واحدها را به چرخه تولید رساند. 

این مقام مسئول در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: البته برای برخی استان‌های خاص همچون خوزستان این شرایط تسهیل شده و مقرر گردیده تا واحدهایی که حجم سرمایه‌گذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان دارند معرفی شوند. 

دین پرست گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم آن دسته از واحدهای تولیدی که دارای پیشرفت بالای فیزیکی هستند را هر چه سریعتر به مدار تولید برگردانیم.