۰ نفر

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد؛

حمایت ویژه از طرح های صنعتی بالای ۸۰درصد پیشرفت

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 551296
حمایت ویژه از طرح های صنعتی بالای ۸۰درصد پیشرفت

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد یا هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، به شکل ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بابک دین پرست در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: در حال حاضر ۷۷ هزار طرح صنعتی در حال اجرا و نیمه تمام در کشور وجود دارد که سه هزار و ۳۶۰ مورد آنها از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا برخوردار هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با راه اندازی طرح‌های صنعتی نیمه تمام و در حال اجرا در کشور برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی در کشور تحت تملک بانک‌ها قرار دارند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده دستورالعمل‌های لازم از سوی شورای پول و اعتبار برای حل مشکلات این واحدها تدوین و ابلاغ شده و بانک‌ها هیچ بهانه‌ای برای معطل نگه داشتن این دسته از صنایع نداشته و باید به احیای این واحدها کمک کنند.

وی در ادامه تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار از حیث مسائل کارگری را نیز ۹۷۱ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۰ مورد از این واحدها در استان قزوین مستقر هستند که در خصوص حل مشکلات آنها پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات شأن کارگروه‌های استانی و ملی در حال انجام است.

دین پرست همچنین با بیان اینکه ۱۸ درصد معادل ۸ هزار و ۵۰ واحد از مجموع ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور راکد هستند که با جدیت به دنبال احیای آنها هستیم، گفت: این رقم در استان قزوین ۱۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد و تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک‌ها در کنار کمک به تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که در محاصره اقتصادی دشمنان قرار داریم بهترین راهکار برای رفع این حصر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، منابع و امکانات داخلی و همچنین رونق و تقویت تولید است.