۰ نفر

یک مقام مسئول:

تردد در مرزهای میلک و گمشاد با افغانستان متوقف شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبر: 551208
تردد در مرزهای میلک و گمشاد با افغانستان متوقف شد

سخنگوی گمرک گفت: به دلیل تحولات و درگیری‌های داخلی در کشور افغانستان، از گمرکات اجرایی و تجار درخواست می‌شود تا اطلاع بعدی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از گمرک میلک و بازارچه گمشاد را دارند، خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «سید روح الله لطیفی» افزود: گمرک میلک در شهرستان هیرمند و در مقابل گمرک زرنج افغانستان قرار دارد که با تحولات رخ داده در شب و روز گذشته در این کشور، خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از گمرکات اجرایی خواسته شده است تا اطلاع ثانوی از ارسال هرگونه کالای صادراتی وترانزیتی به افغانستان از طریق مرز میلک و بازارچه گمشاد خود داری کنند.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری هم اکنون در حال بازگشت هستند و در صورت ایجاد هرگونه تغییری در شرایط این مرزها در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

لطیفی گفت: طی روزهای گذشته مقادیر زیادی سوخت، دارو، سرنگ و سرم قاچاق ، قبل از خروج از کشور توسط مربی سگ‌های موادیاب و یگان حفاظت گمرک میلک کشف و ضبط  شد.