۰ نفر

یک مقام مسئول پاسخ داد؛

چند واحد تولیدی کشور غیرفعال است؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 550585
چند واحد تولیدی کشور غیرفعال است؟

بابک دین پرست گفت: از مجموع ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هشت هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بابک دین پرست روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی محمودآباد قم طی سخنانی اظهار داشت: درحال حاضر یکهزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۲۸ مورد فعال می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این شهرک‌ها و نواحی ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر است که هشت‌ هزار و ۵۰۰ واحد آن غیرفعال است و کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید نیز پیگیر حل و فصل مشکل‌های این واحدها هستند.

وی همچنین با اشاره به‌ظرفیت خوب قم در زمینه تولید لوازم خانگی بیان داشت: واحد تولید لوازم خانگی شهرک محمودآباد قم در سال گذشته توانسته میزان تولید خود را ۱۰۰ درصد نسبت به‌سال قبل از آن افزایش دهد که این اتفاق خوبی در بخش لوازم خانگی به‌شمار می‌آید.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه لوازم خانگی توانستیم، بخش اعظم نیاز داخل را با فعالیت‌های واحدهای تولیدی موثر و موفق تامین کنیم.

وی با اشاره به‌احصا واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: ۱۶ بانک موجود در کشور حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی را تحت تملک خود دارند، که ۵۸ درصد این واحدها تعطیل است.

دین‌پرست یادآور شد: این واحدها طبق دستور العمل واگذاری اموال مازاد موسسه‌های اعتباری، مصوب شورای پول و اعتبار  باید به‌چرچه تولید بازگردند.

این مقام وزارت کشور تکمیل و راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام را از اولویت‌های مهم ستاد تسهیل ملی دانست و بیان کرد: ۶۹۱ واحد تولیدی در کشور دارای پرونده قضایی هستند که وضعیت این واحدها در قالب یک کمیته مشترک با قوه قضائیه بررسی می‌شود.

دین پرست بیان کرد: آخرین وضعیت واحدهای تولیدی صنعتی مشکل‌دار و بحرانی نیز از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.