۰ نفر

انجام ۱۷۵۰فعالیت در اورهال امسال در امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 548843
انجام ۱۷۵۰فعالیت در اورهال امسال در امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

معاون عملیات و مدیر اورهال امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در اورهال امسال ۱۷۵۰ فعالیت در امور تغلیظ انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی قاسم‌پور درباره جرییات انجام اورهال در امور تغلیظ اظهار کرد: امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه سالانه نزدیک به ۳۰میلیون تن سنگ معدن را در قالب فرآیندهای متنوع سرندکنی و سنگ‌شکنی، آسیاکنی، فلوتاسیون و آبگیری در تیکنرها و فیلترها فرآوری می‌کند. 

وی افزود: برای انجام فرآیندهای نام‌برده، تعداد زیادی تجهیز در قالب کارخانجات مختلف سالانه وظیفه تولید کنسانتره مس و مولیبدن را عهده‌دارند که بخشی از انرژی وارده جهت فرآوری سنگ معدن موجب سایش و استهلاک تجهیزات، قطعات و مسیرهای انتقال مواد می‌شود.

قاسم‌پور ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ تولید و ضرورت کاهش توقفات در هنگام کارکرد تجهیزات، اورهال سالانه امور تغلیظ در تابستان برای فعالیت‌های اساسی و عمده تعمیراتی انجام می‌شود.

مدیر اورهال امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان یکی از چالش‌های اصلی اورهال امسال را مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا برشمرد و گفت: با کمک امور ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست و با برنامه‌ریزی مناسب از لحاظ نحوه اسکان، فاصله‌گذاری ایمن و تجهیزات بهداشتی لازم، سعی بر کنترل این وضعیت شده است.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کار و جهت حفظ تولید مستمر، تلاش و برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام همه فعالیت‌های اورهال در مدت‌زمان کوتاه‌تر انجام شد.

وی یادآور شد: بدین منظور تدارکات و برنامه‌ریزهای اورهال سال ۱۴۰۰ از ماه‌های قبل شروع شد و طی جلسات متعدد با امورهای مختلف درگیر اورهال و تمامی واحدهای تغلیظ، اقدامات لازم برای برنامه‌ریزی انجام فعالیت‌های اورهال و تامین تجهیزات مورد نیاز صورت گرفت.

به گفته وی، اورهال امسال با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به همت پرسنل تغلیظ و پشتیبانی امورهای مهندسی، نظارت بر پیمانکاران، انبارها و سفارشات، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، توسعه، روابط عمومی، قرادادها، معاونت پشتیبانی و... انجام شد.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در ادامه به جزییات اورهال امسال امور تغلیظ اشاره و بیان کرد: جهت انجام اورهال امسال میزان ۲۲۵هزار تن سنگ معدن از انبارهای درشت و نرمه تخلیه شد تا مقدمات اورهال فراهم شود.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: اورهال امسال با تلاش و همت تمامی نیروهای امور تغلیظ شامل حدود 700 نفر و 325 نیروی اورهال (225 نفر خدماتی و 100 نفر جوشکار) و 17 شرکت پیمانکار انجام شد؛ ضمناً در انجام اورهال از 15 جرثقیل، 19 لیفتراک، 9 کامیون کفی و بیش از350 نوع قطعات و ابزارآلات مختلف استفاده شد.

مدیر اورهال امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان اینکه در اورهال امسال 1750 فعالیت در امور تغلیظ انجام شده است، تصریح کرد: از مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به تعویض ۱۴ غلتک از نوارنقاله‌های اصلی تغلیظ، تعویض لاینرهای آسیاهای نیمه‌خودشکن و گلوله‌ای کارخانه تغلیظ2، تعمیر سیستم انتقال قدرت فیدرها، ارتقای سیستم محرک نوارنقاله‌های 6 و9 سنگ‌شکن، تعویض و چرخاندن لوله‌های 48 اینچ داخل تونل باطله، تعویض و اصلاح شیب لوله‌های انتقال سرریز سیکلون‌های اولیه فاز یک کارخانه تغلیظ2، تعمیر و بازسازی مخازن و بدنه فیدرها و شوت‌های کارخانه سنگ‌شکنی و سرندکنی، دمونتاژ و نصب تشتک خوشه‌های سیکلون ساختمان مولیبدن، بازسازی کلاسیفایر شیرآهک‌سازی و... اشاره کرد.

قاسم‌پور در پایان ضمن خداقوت به پرسنل امور تغلیظ که با برنامه‌ریزی دقیق برای انجام اورهال، تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند، از امورهای مهندسی، نظارت، انبارها و سفارشات، ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، که یاریگر امور تغلیظ در انجام اورهال بوده‌اند، قدردانی کرد.