۰ نفر

توسط مدیرعامل فولاد مبارکه صورت گرفت؛

بازدید از روند تکمیل پروژه نصب قفسه۷ نورد گرم و اصلاح خط ریخته گری یک مجتمع فولاد سبا

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 548219
بازدید از روند تکمیل پروژه نصب قفسه۷ نورد گرم و اصلاح خط ریخته گری یک مجتمع فولاد سبا

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از روند تکمیل پروژه نصب قفسه شماره ۷ و نوسازی و تعویض اتوماسیون نورد گرم و همچنین ریومپ خط ریخته‌گری شماره یک مجتمع فولاد سبا بازدید به عمل آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از پروژه نصب قفسه شماره ۷ و نوسازی و تعویض اتوماسیون نورد گرم و همچنین ریومپ خط ریخته‌گری شماره یک مجتمع فولاد سبا با اشاره به اهمیت این پروژه‌ها اظهار کرد: از خردادماه امسال این پروژه‌ها در یک بازه ۴۵ روزه هدف‌گذاری شده بود اما خوشبختانه با همت و تخصص تلاش‌گران مجتمع فولاد سبا این توسعه حتی ۴ روز پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به وجود عوامل بازدارنده از جمله تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در پروژه تکمیل توسعه نوردگرم و ریخته‌گری مجتمع فولاد سبا افزود: با اجرای پروژه نصب قفسه ۷ نورد گرم این مجتمع علاوه بر تسهیل نوردکاری، کیفیت ورق‌های تولیدی نیز افزایش می‌یابد؛ خط ریخته‌گری شماره یک مجتمع فولاد سبا همچون خط شماره دو به‌روزرسانی شده که قطعاً در تحقق افزایش میزان تولید در سال جاری نقش مؤثری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان ضمن قدردانی از تلاش متخصصان و پرسنل مجتمع فولاد سبا و کلیه پیمانکاران این مجتمع گفت: قطعاً تلاش کارشناسان فولاد سبا در تحقق این توسعه مؤثر بوده که امیدوارم در این مجتمع بتوانیم با تمام توان به ظرفیت هدف‌گذاری‌شده تولید در سال جاری دست یابیم.

مصطفی عطایی‌پور، مدیر مجتمع فولاد سبا نیز با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: با انجام ریومپ ریخته‌گری خط شماره یک و با افزایش ضخامت تختال از ۶۲ به ۷۵ میلی متر و تختال ورودی به نورد از ضخامت ۵۰ به ۵۵ تا ۶۰ میلی‌متر، موفق به تولید ظرفیت اسمی(یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن) فولاد خواهیم شد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به ظرفیت تولید ۲ میلیون تن فولاد در سال‌های آتی با اعمال تغییرات در این واحد صنعتی، اذعان داشت: یکی از مواردی که برنامه توسعه ۵ ساله اخیر در این واحد صنعتی را به تأخیر انداخت، عطش بازار به تولید ورق بود.

مدیر مجتمع فولاد سبا در پایان اضافه کرد: توسعه اصلاحات و تکمیل خطوط نورد گرم با اعتمادبخشی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، همت بالای پرسنل فولاد سبا و پیمانکاران مربوطه و همچنین همکاری سایر متخصصان شرکت فولاد مبارکه محقق شد.